Potom, ako západné automobilky opustili ruský trh v reakcii na kremeľskú agresiu na Ukrajine a následné zavedenie sankcií, zaplavili tamojší trh čínske značky. Podľa štatistík agentúry Avtosat dosiahli vlani na registráciách nových áut neuveriteľných 56 %. Z celkovo 1,06 milióna predajov pripadlo na tie čínske viac ako 593 000. Z desiatich najpredávanejších modelov bolo pritom šesť čínskych. Nie inak je to v tomto roku. Podiel čínskych áut na registráciách dokonca rastie.
Rekordný zásah Ukrajincov: zničený ruský dron Orlan, dobrý Orlan
Nemožno to ale hodnotiť ako úspech čínskeho automobilového priemyslu. Rusi sú jednoducho na čínske autá odkázaní. A život s nimi nie je vždy jednoduchý. Už dávnejšie je známe, že veľkým problémom je napríklad nedostatok náhradných dielov. Ich dodávky viaznu a opravy trvajú niekedy aj celé mesiace. Okrem toho sú čínske autá vystavené v Rusku tuhým zimám a nekvalitnej infraštruktúre. Nie vždy to zvládajú, ako informuje ruský web gazeta.ru.
Čítajte viac Volkswagen je späť v Rusku. Aj keď sa tvári, že o tom nevie
Tá oslovila automobilového experta Sergeja Burova, vedúceho firmy PEC:Mall. Ten tvrdí, že čínske autá toho v Rusku veľa nevydržia. Vymenoval štyri ich najväčšie nedostatky. Podľa Burova majú čínske turbomotory krátku životnosť. Odchádzajú už po 150 000 kilometroch. Aj preto, že ich výkon býva často poddimenzovaný vzhľadom na hmotnosť vozidiel. Z tohto dôvodu trpia aj automatické prevodovky. Na ruské podmienky nie sú navrhnuté ani podvozky. Podľa Burova odchádza zavesenie kolies už po 30– či 40-tisíc kilometroch.
Správy o nízkej kvalite a spoľahlivosti čínskych áut v Rusku nie sú nové. Informovala o nich napríklad aj agentúra Reuters, ktorá hovorila s viacerými ruskými kupujúcimi, ale aj predajcami, ktorí zhodne uviedli, že kvalitu čínskych áut vnímajú ako nižšiu v porovnaní s autami zo „Západu“. Nedávno obletelo ruské sociálne siete virálne video majiteľa čínskeho SUV Changan CS55, ktorému odpadol pod vplyvom zimy plynový pedál. S najväčšou pravdepodobnosťou praskla konzola, na ktorej bol pedál uchytený. Plast jednoducho skrehol.
Čítajte viac Lade opäť hrozia odstávky. Boja sa jej dodávať už aj Číňania
Problémy sú aj s infotainmentom. Dotykové obrazovky sa v mrazoch vôbec nezapnú, blikajú alebo nereagujú na dotyk. Prípadne sa na nich začnú objavovať cudzie znaky. To znamená, že veľa funkcií auta sa nedá vôbec ovládať. V moderných čínskych autách je totiž všetko späté s displejom – vykurovanie, vyhrievanie okien, zrkadiel či sedadiel. Autá síce jazdia, ale vinou zimy v kabíne sa vlastne nedajú používať. Nefunguje rádio, zrkadlenie telefónov ani parkovacia kamera. Uvidíme, či čínsky automobilový priemysel dokáže zareagovať na špecifiká ruskej zimy rovnako rýchlo, ako obsadil ruský trh bez akejkoľvek solidarity so západnou konkurenciou.
Celý článok tu: ZDROJ ZDE ….✅ REKLAMU ✅ Môžete tu mať napríklad vo forme spätného odkazu viac :Ceny reklamy
….