Tunel Ovčiarsko otestoval počas ‘nehody‘ všetky záchranné zložky

Tento príbeh, našťastie, nenapísal sám život. Išlo o simulovanú udalosť zameranú na odstránenie zdravotných následkov hromadného nešťastia, konkrétne dopravnej nehody autobusu. Aby Národná diaľničná spoločnosť (NDS)počas cvičenia obmedzila dopravu v čo najnižšej miere, na precvičenie súčinnosti základných zložiek Integrovaného záchranného systému (IZS) využila uzáveru tunela počas jeho pravidelnej jarnej údržby.

D1, Budimír - Bidovce, Košice Čítajte viac Obchvaty veľkých miest by mohli byť oslobodené od diaľničných známok. Už od septembra

Cvičenie preverilo pripravenosť, schopnosti a súčinnosť všetkých zúčastnených strán. Operátor tunela identifikoval vzniknutú udalosť cez kamerový systém, aktivoval všetky bezpečnostné systémy a oznámil vzniknutú udalosť na Koordinačné stredisko IZS. Na miesto udalosti boli následne vyslaní príslušníci Hasičského a záchranného zboru. Zároveň pomáhali vykonávať záchranu osôb, ktorým prítomné posádky Záchrannej zdravotnej služby poskytovali prvú pomoc. O zabezpečenie plynulosti cestnej premávky sa priamo na mieste postarali hliadky Policajného zboru.

Pozor Aktualita:  Poliaci chcú dotovať nákup jazdených elektromobilov

Zorganizovať taktické cvičenie raz za štyri roky je povinnosťou vyplývajúcou z nariadenia vlády a európskej smernice. Pomáha preveriť technické a technologické časti tunela, funkčnosť rádiového a telefonického spojenia či vodné zdroje na mieste cvičenia.

O Tuneli Ovčiarsko

Tunel Ovčiarsko má dve tunelové rúry, každú s dvomi jazdnými pruhmi v jednom smere. Ľavá (severná) tunelová rúra je dlhá 2 360 m, pravá (južná) 2 367 m. Tunel je vybavený prúdovými ventilátormi a zavodneným požiarnym vodovom. Potrubie v tuneli je chránené proti zamrznutiu vody vyhrievacím káblom. Zdroj vody zabezpečuje automatická tlaková stanica požiarneho vodovodu. Vo výbave tunela nechýba osvetlenie, SOS kabíny, rozhlas, monitorovacie systémy a havarijná nádrž na západnom portáli na zber úniku nebezpečnej látky. Chránená úniková cesta má päť priečnych priechodných prepojení s miestnosťou pre technológiu. Tri priečne prepojenia sú prejazdné pre hasičské a záchranné jednotky.

Pozor Aktualita:  Mini Aceman: Náhrada za Mini 5-door je crossover. Jazdiť bude len na elektrinu

Diaľnica D3 - Kysuce Čítajte viac Kysucká diaľnica D3 je o krok bližšie k výstavbe. Bude trvať tri roky Celý článok tu: ZDROJ ZDE ….✅ REKLAMU ✅ Môžete tu mať napríklad vo forme spätného odkazu viac :Ceny reklamy
….