Aj Tatra má plug-in hybrid. Kombinuje tatrovácku klasiku s batériami

Prototyp plug-in hybridnej Tatry Force e-Drive... Foto: Tatra Trucks

Tatra Force e-Drive Hybrid 8×8 – 2024 Prototyp plug-in hybridnej Tatry Force e-Drive Hybrid 8×8 vychádza z tretej generácie modelového radu Tatra Force. Je tiež vybavená novým typom kabíny pre 6-člennú posádku.

Len rok po tom, čo sa Tatra blysla prototypom vodíkového nákladného vozidla Tatra Force e-Drive FCEV, prichádza s ďalším ekologickým konceptom. Tentoraz stavila na plug-in hybridnú technológiu. Štvornápravový valník Tatra Force e-Drive Hybrid 8×8 vychádza z tretej generácie modelového radu Tatra Force. Prototyp bude slúžiť práve na overovanie hybridného či skôr plug-in hybridného pohonu. To je najväčší rozdiel voči jeho bežným sériovým súrodencom, od ktorých preberá tatrovácku koncepciu s centrálnou nosnou rúrou, výkyvnými polonápravami a pohonom 8×8.

Hybridný systém pozostáva z 8-valcového... Foto: Tatra Trucks

Tatra Force e-Drive Hybrid 8×8 – 2024 Hybridný systém pozostáva z 8-valcového naftového motora, elektromotora, automatickej prevodovky a trakčnej batérie.

Paralelný hybridný systém kombinuje tradičný vzduchom chladený dieselový 8-valec s výkonom 300 kW a krútiacim momentom 2 100 Nm s elektromotorom Danfoss EM-PMI375-T1100, ktorý disponuje trvalým výkonom 300 kW a špičkovým až 500 kW. Jeho krútiaci moment dosahuje 2 400 Nm. Na elektromotor nadväzuje plne automatická sedemstupňová prevodovka Allison 4900 a cez spojovací hriadeľ napojená redukčná prevodovka Tatra so štandardnou montážou do centrálnej nosnej rúry. Samozrejme, súčasťou systému je aj batéria LTO s kapacitou 89 kWh. Tá zaručí vozidlu čisto elektrický dojazd 70 km.

Pozor Aktualita:  Autovlak medzi Košicami, Popradom a Prahou nebude 6 mesiacov jazdiť

Tatra Force e-Drive Hybrid 8x8 - 2024

Tatra Force e-Drive Hybrid 8x8 - 2024

K dispozícii je aj hybridný mód, keď oba motory spolupracujú, alebo mód, keď vozidlo poháňa výlučne spaľovací agregát. Plug-in hybridná technológia umožní Tatre pracovať v prostredí, kde sa vyžadujú nulové emisie a pritom sa nemusí obávať o svoj dojazd. Ekologický pohon neobmedzuje ani jej úžitkové vlastnosti. Tento valník má užitočné zaťaženie 22 ton, pričom celková hmotnosť vozidla môže dosahovať až 38 ton. Predstavený exemplár bol vybavený 4-dverovou kabínou nového typu pre 6-člennú posádku. Zaujímavé je, že kým v prvom rade môžu sedieť štyria cestujúci, vzadu len dvaja.

Pozor Aktualita:  Toyota Proace City Verso 1,5 D-4D – neskutočne praktická a za dobré peniaze

Celý článok tu: ZDROJ ZDE ….✅ REKLAMU ✅ Môžete tu mať napríklad vo forme spätného odkazu viac :Ceny reklamy
….