V období piatich mesiacov pred americkými voľbami mal Donald Trump v slovenských aj českých médiách výraznejšiu prítomnosť než Kamala Harris. Dáta z projektu Mediálny obraz odhaľujú, v čom boli médiá v oboch krajinách podobné a kde sa ukázali rozdiely.
Americké prezidentské voľby tradične priťahujú pozornosť celého sveta a tento rok nebol výnimkou. Ako túto tému pokryli slovenské a české médiá ukazujú dáta z projektu Mediálny obraz od spoločnosti Mediaboard. Dáta sú z obdobia od 15. júla, keď sa začalo špekulovať o odstúpení Joea Bidena z prezidentskej kampane, až po začiatok volieb 4. novembra.
Vo frekvencii naprieč všetkými platformami dominoval Donald Trump, ktorého slovenské médiá v sledovanom období spomenuli viac ako 17-tisíc krát. Demokratická kandidátka Kamala Harris získala v rovnakom období vyše 12-tisíc zmienok.
Najväčší podiel tvorili online články, ktoré u oboch kandidátov predstavovali viac ako 80% všetkých zmienok. Nasledovala televízia (Trump – 8,4%, Harris – 9,3%), rozhlas (Trump – 4,5%, Harris – 5,2%) a tlač (Trump – 4,6%, Harris – 4,7%).
Donald Trump dominoval aj v oblasti sociálnych sietí. Správy, ktoré ho spomínali, získali skoro 170-tisíc interakcií, pri Kamale Harris to bolo necelých 100-tisíc.
Donald Trump mal väčšie pokrytie aj v Česku, kde ho médiá spomenuli vyše 23-tisíc krát, pri Harris to bolo vyše 17-tisíc výstupov.
Podobne ako na Slovensku aj v Česku tvoril najväčšiu časť mediálneho pokrytia online priestor. U Donalda Trumpa predstavovali online články 67% z celkového počtu zmienok, u Kamaly Harris to bolo 63%. Nasledoval rozhlas (Trump – 14%, Harris – 17%), televízia (Trump – 11%, Harris – 13%) a tlač (Trump – 5%, Harris – 4%).
Na poli sociálnych sietí bol aj v Česku výraznejší víťaz volieb, no pomer interakcií bol vyrovnanejší ako na Slovensku. Správy spomínajúce Trumpa získali vyše 172-tisíc interakcií, u Harris to bolo vyše 144-tisíc.
Porovnanie pokrytia na Slovensku a v Česku
Pri porovnaní pokrytia v slovenských a českých médiách je zrejmé, že Donald Trump bol väčšmi mediálne prítomný v oboch krajinách. Hoci pomery zmienok na jednotlivých kanáloch boli relatívne podobné, aj tak sa ukázali určité rozdiely.
„V Česku bol výraznejší rozhlas, ktorý kandidátov spomenul vyše 6-tisíc krát, čo oproti Slovensku predstavuje viac ako štvornásobok. Výrazný rozdiel sme mohli vidieť aj pri podcastoch, ktoré na Slovensku vyprodukovali necelých sto zmienok, pričom v Česku to bolo skoro tisícpäťsto,“ vysvetľuje Ľubomír Šimášek, CEO Mediaboardu.
Celý článok tu: ZDROJ ZDE ….✅ REKLAMU ✅ Môžete tu mať napríklad vo forme spätného odkazu viac :Ceny reklamy
….