BMW: Zákaz spaľovacích motorov treba zrušiť. Inak budeme otrokmi Číny

Generálny riaditeľ BMW, Oliver Zipse vyzval európskych lídrov, aby prehodnotili svoj plán zakázať predaj nových automobilov so spaľovacími motormi do roku 2035. Počas svojho prejavu na autosalóne v Paríži upozornil na narastajúcu závislosť Európy od čínskych dodávateľov, najmä pokiaľ ide o batérie.

Čínska hrozba

Čína aktuálne dominantným spôsobom ovláda trh s batériami pre elektromobily (EV), čo predstavuje pre európsky priemysel veľké riziko. BMW a ďalší výrobcovia automobilov, sa obávajú, že prílišná závislosť od jednej krajiny by mohla ohroziť dlhodobú konkurencieschop­nosť európskych firiem. Zipse preto navrhol, aby Európa využila svoje technologické prednosti a zamerala sa na rozvoj alternatívnych palív a technológií, ako sú e-palivá, biopalivá a vodíkové palivové články.

„Korekcia cieľa vyrábať po roku 2035 iba elektrické vozidlá …by umožnila európskym výrobcom áut menej sa spoliehať na Čínu, pokiaľ ide o batérie,“ uviedol Zipse.

nabijacka, elektromobil Čítajte viac Tento rok padne v Nemecku predaj elektromobilov o 30 %. Malo to byť naopak

Zipse tiež vyjadril obavy z aktuálnej nálady v európskom automobilovom sektore, ktorú označil za „smerujúcu k pesimizmu“. Upozornil na to, že priemysel čelí významným výzvam, ktoré by mohli oslabiť jeho globálnu konkurencieschop­nosť. Podľa neho je nevyhnutné, aby regulačné orgány umožnili rôzne technologické prístupy, čím by sa zabezpečila väčšia flexibilita a lepšie využívanie technických inovácií v boji proti klimatickým zmenám.

Pozor Aktualita:  Ako súvisia výbuchy pagerov v Libanone s čínskymi autami?

Zipse obhajoval myšlienku „technologicky agnostického prístupu“, ktorý by nepreferoval iba elektrické vozidlá, ale otvoril by dvere aj iným riešeniam na zníženie emisií. „Na to, aby sme si udržali úspešný kurz, je nevyhnutná striktne technologicky agnostická cesta v rámci politiky,“ dodal.

Elektroskepsa

V marci 2023 Európska únia schválila prelomový zákon, podľa ktorého budú musieť mať všetky nové automobily od roku 2035 nulové emisie CO2. Okrem toho sa od automobiliek očakáva, že do roku 2030 znížia emisie CO2 o 55 % v porovnaní s úrovňami z roku 2021. A to je ďalší problém.

Tento ambiciózny plán narazil na odpor zo strany viacerých automobiliek, vrátane BMW, Volkswagenu a Renaultu. Automobilky varujú, že súčasné predaje elektrických vozidiel v Európe ani zďaleka nedosahujú očakávané úrovne, čo by mohlo viesť k pokutám a penalizáciám zo strany EÚ. Automobilky preto volajú po zmiernení cieľov alebo ich odložení, aby sa zabránilo ďalšej destabilizácii európskeho automobilového priemyslu.

Pozor Aktualita:  Čo môžu a nemôžu kolobežkári? Pripomeňme si pravidlá po hrozivej nehode

Matteo Salvini Čítajte viac Zrušenie zákazu spaľovacích motorov v EÚ už žiada aj taliansky podpredseda vlády

Zipse ďalej varuje, že bez flexibilnejšej ekologickej politiky hrozí, že európsky automobilový priemysel stratí svoju vedúcu pozíciu vo svete. Tvrdí, že úplné spoliehanie sa na elektrické vozidlá bez zohľadnenia iných alternatív by mohlo viesť k masívnemu úpadku tohto odvetvia. „Toto opatrenie, pri súčasných predpokladoch, povedie k masívnemu zmenšeniu celého priemyslu,“ vyhlásil Zipse.

Aj keď sa zákaz spaľovacích motorov v roku 2035 zatiaľ nemení, diskusia o jeho dopade na európsky priemysel pokračuje. Rôzni predstavitelia automobilového sektora, vrátane Luca Chatela, šéfa francúzskej automobilovej asociácie PFA, upozornili na potrebu opätovného posúdenia týchto cieľov. „Je nevyhnutné čo najskôr sa vrátiť k rokovaciemu stolu a diskutovať o prehodnotení cieľov,“ povedal počas parížskeho autosalónu šéf PFA.

Pozor Aktualita:  Bugatti Tourbillon: Odhalená technika berie dych. Je to takmer ‘striptíz‘

Celý článok tu: ZDROJ ZDE ….✅ REKLAMU ✅ Môžete tu mať napríklad vo forme spätného odkazu viac :Ceny reklamy
….