Bugatti Tourbillon: Odhalená technika berie dych. Je to takmer ‘striptíz‘

Tourbillon je majstrovské dielo, ktoré pod... Foto: Bugatti

Bugatti Tourbillon – 2024 Tourbillon je majstrovské dielo, ktoré pod aerodynamickými krivkami ukrýva nálož techniky. Karoséria pozostáva z karbónového monokoku, karbónových panelov a tiež z hliníka.

Nástupca Chironu dostal pomenovanie zo sveta hodinárskych majstrov. Tourbillon je totiž zložitý mechanizmus vyvinutý v roku 1801, ktorý pomáha hodinovým strojčekom odolávať účinkom gravitácie. Tento vynález sa používa dodnes a je považovaný za vrchol hodinárskeho umenia. Na nové Bugatti rozhodne sedí, pretože samo osebe je technickým zázrakom. Navonok to príliš nevidieť, ale ak sa mu pozriete pod kožu, ostanete v nemom úžase. Jeho aerodynamické krivky ukrývajú nálož technickej virtuozity. Pritom má Tourbillon len čosi vyše štyroch metrov.

Bugatti Tourbillon - 2024

Bugatti Tourbillon - 2024

Vpredu nájdeme päť z celkovo ôsmich chladičov. Dva páry po bokoch sa starajú o chladenie spaľovacieho motora. Prostredný za maskou v tvare podkovy slúži klimatizácii a elektronike. Predné kolesá poháňajú dva elektromotory. Každý z nich má 250 kW. Vďaka nim má Tourbillon pohon AWD aj schopnosť vektorovať krútiaci moment. V centre skeletu sú umiestnené batérie s kapacitou 24 kWh, ktoré umožňujú 60 km elektrického dojazdu. Sú súčasťou štruktúry, takže sa podieľajú na celkovej pevnosti monokoku. Sedadlá, ktoré sú umiestnené po bokoch akumulátora, sa dajú nastavovať len výškovo. Pozdĺžne nastavenie kompenzuje posuvná pedálová skupina.

Motor 8,0 W16 so štyrmi turbodúchadlami... Foto: Bugatti

Bugatti Tourbillon – 2024 Motor 8,0 W16 so štyrmi turbodúchadlami vystriedal atmosférický agregát 8,3 V16 spojený s 8-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Pomáha mu až trojica elektromotorov.

Bugatti Tourbillon - 2026 Čítajte viac Bugatti Tourbillon: ‘Auto pre večnosť‘ má šialený výkon aj cenu

Pozor Aktualita:  Chery obsadilo tri znárodnené ruské továrne. Aj tú po Mercedese

Tesne za kabínou pracuje pozdĺžne uložený 6,3-litrový atmosférický 16-valec. Je extrémne dlhý, keďže prišiel o koncepciu W16. Má klasické dva bloky s ôsmimi valcami. Napriek tomu sa podarilo Bugatti udržať relatívne krátky rázvor náprav, ktorý je len o 29 mm dlhší ako pri Chirone. Motor produkuje 735 kW, teda rovných 1 000 koní. Spracúva ich 8-stupňová dvojspojková prevodovka. Nádrže našli miesto po bokoch, čím sa motor podarilo posunúť čo najviac vpred. Stále ale nie sme na konci, pretože zadná náprava obsahuje tretí elektromotor s výkonom ďalších 250 kW.

Pozrite si Bugatti Tourbillon „bez kože“

Bugatti Tourbillon - hodinky s motorom V16 Čítajte viac Chcete nosiť na ruke funkčný motor V16? Bugatti vám to umožní

Pozor Aktualita:  Renault Twingo: Štvrtá generácia dostáva obrysy. Bude pôvabná

Jednoducho, Tourbillon je neuveriteľne komplexný produkt, ktorí podľa tvorcov nemá priameho súpera. Šokujúce je, že napriek náloži technológii s troma elektromotormi a ťažkej batérii je ľahší ako Chiron. Na stovku šprintuje vďaka systémovému výkonu 1 322 kW, čo je 1 800 koní, hlboko pod dve sekundy a dosiahne maximálku 445 km/h. Pôjde o poriadne drahú hračku. Kým totiž z Veyronu a Chironu vyrobilo Bugatti 500-kusové série, z Tourbillonu vznikne len 250 extrémne vzácnych exemplárov. A tomu bude zodpovedať astronomická cena. Bugatti si Tourbillon cení na 3,8 milióna eur. To je o 2,8 milióna eur viac v porovnaní s Veyronom a o 1,3 milióna viac v porovnaní s Chironom.

Celý článok tu: ZDROJ ZDE ….✅ REKLAMU ✅ Môžete tu mať napríklad vo forme spätného odkazu viac :Ceny reklamy
….