Vlani sa v Číne predalo 21,7 milióna nových áut, z toho päť miliónov pripadlo na tie elektrické. Čína je tak najväčším elektrickým trhom planéty a tiež najväčším výrobcom. Tamojšia vláda je elektrifikácii naklonená a podporuje ju všemožnými dotáciami. Až tak, že USA a Európa sa musia brániť dampingovým cenám čínskych elektromobilov zvýšením dovozných ciel. Ani láska Číňanov k elektromobilom však nemôže zatieniť riziká, ktoré s nimi súvisia. K tým najväčším patria požiare.
Čítajte viac Horia elektromobily častejšie ako spaľovacie autá? Budete asi prekvapení
Štatisticky síce dochádza k požiarom elektromobilov oveľa menej často ako k požiarom áut so spaľovacími motormi, ale keď sa tak stane, následky sú zväčša závažnejšie. Elektromobily horia intenzívnejšie, dlhšie a dokonca môže dôjsť k sekundárnemu vznieteniu ich batérií aj po uhasení. Samotné hasenie je komplikovanejšie. V niektorých prípadoch musí byť elektromobil ponorený do kontajnera s vodou. Na toto riziko už zareagovali niektoré nemecké mestá, ale aj Južná Kórea, kde po niekoľkých desivých „tepelných incidentoch“ obmedzujú možnosti parkovania elektromobilov v bežných parkovacích domoch.
Čítajte viac Na parkovisku Rivianu zhorelo vyše 50 nových elektromobilov. Príčinu vyšetrujú
Teraz sa pridáva Čína. Obavy zo samovznietenia viedli k zákazu elektrických vozidiel na parkoviskách vo východočínskej provincii Če-ťian. „Hotely a ďalšie budovy v Chang-čou, Ningbo, či v Xiaoshan zakázali z bezpečnostných dôvodov elektrickým vozidlám vjazd do podzemných garáží, čo vyvolalo búrlivé diskusie,“ napísal občiansky novinár z účtu X „Pán Li nie je váš učiteľ“ v príspevku na 9. septembra. Tieto opatrenia nasledovali po niekoľkých incidentoch, ktoré sa týkajú nielen elektromobilov, ale aj elektrobajkov.
Čítajte viac Svet prišiel o koncept Ford Probe z roku 1979. Zhorel do tla
Podľa novín Qianjiang Evening News bolo len v Chang-čou hlásených najmenej 11 prípadov samovznietenia elektromobilov od 30. apríla do 4. mája. Podľa správ čínskych denníkov Huashang Daily a National Business Daily jeden päťhviezdičkový hotel v Chang-čou už zakázal vjazd elektrickým autám na parkovisko v suteréne s odvolaním sa na nedávne prípady vznietenia. „Na základe charakteristík požiarov elektrických vozidiel a hasičských schopností nášho hotela si myslíme, že je bezpečnejšie nevpustiť ich do podzemnej garáže,“ citovali noviny bezpečnostného manažéra hotela.
Čítajte viac Južná Kórea po ničivom požiari sprísňuje pravidlá parkovania pre elektromobily
Namiesto toho budú elektrické vozidlá presmerované na špeciálne parkovisko vzdialené od hlavnej budovy. Noviny Metropolis Express tiež 8. septembra informovali, že podobný zákaz zaviedol aj päťhviezdičkový hotel v Xiaoshan. Xu Gang. Automechanik v opravovni v Chang-čou, priznal, že mnohí ľudia sú znepokojení po zhliadnutí on-line videí požiarov elektrických vozidiel. „Videli sme toľko prípadov, keď elektrické vozidlá spontánne vzbĺkli alebo spôsobili veľké požiare pri kolíziách a nehodách,“ povedal Xu. „Veľa podzemných parkovísk je navrhnutých s nízkymi stropmi, čo znamená, že hasičské autá sa nemôžu dostať dovnútra,“ dodal.
Celý článok tu: ZDROJ ZDE ….✅ REKLAMU ✅ Môžete tu mať napríklad vo forme spätného odkazu viac :Ceny reklamy
….