Citroën C4/C4 X: Odvážnejšia tvár, ale už bez nafty a manuálu

Modernizácia prednej časti C4 a C4 X svedčí.... Foto: Citroën

Citroën C4 X – 2024 Modernizácia prednej časti C4 a C4 X svedčí. Konečne sa zbavili kontroverzných svetiel. Tie nové sú užšie a dostali nový grafický podpis. Nechýba ani nové logo.

Citroën predstavil súčasný C4 v roku 2020. Nahradil C4 Cactus, pretože s pôvodným hatchbackom C4 to automobilka zabalila už dva roky predtým. Išlo o veľkú zmenu. Jediný model zastúpili hneď dva – hatchback C4 a atypický sedan C4 X. Oba tak trochu rúcali hranice medzi segmentmi, najmä zvýšeným podvozkom, ktorým koketovali s triedou crossverov. Navyše ich Citroën postavil na lacnejšej platforme CMP, hoci rozmermi sa dotiahli priamo na vrchol nižšej strednej triedy, teda medzi kompakty. Oplatilo sa. Ešte v prvej polovici tohto roka sa C4 podarilo vyšplhať v Európe na druhú priečku vo svojom segmente – hneď za Volkswage Golf. Elektrické verzie ë-C4 a ë-C4 X sa zas držia v prvej päťke najpredávanejších elektromobilov.

Citroën C4 - 2024

Citroën C4 - 2024

Citroën však potrebuje, aby sa C4 darilo aj naďalej, a tak predstavuje modernizované verzie. Spoznáte ich na prvý pohľad. C4 a aj C4 X dostali úplne prepracovanú prednú časť. Minulosťou sú kontroverzné rozmerné svetlá. Nahradili ich úzke LED svetlá s trojsegmentovou grafikou. Predná maska je zdobená novým logom. Tak sa C5 a C4 X viac priblížili novým súrodencom, ako C3 či modernizovanému Berlingu. Nový je aj predný nárazník so štrukturovaným otvorom pre prívod chladiaceho vzduchu, inšpirovaným šípovým ozubením a zdobený „saténovou“ lištou. Nové sú tiež zadné svetlá. Týka sa to najmä hatchbacku C4, ktorého zadná časť pôsobí teraz oveľa homogénnejšie. Aj vďaka prepracovanému stĺpiku.

Najviac zmien vzadu podstúpil hatchback C4.... Foto: Citroën

Citroën C4 – 2024 Najviac zmien vzadu podstúpil hatchback C4. Nové svetlá prepojené čiernou lištou dávajú dizajnu homogénnejší vzhľad.

Citroën Berlingo - test TA3 Čítajte viac Videotest: Citroën Berlingo – konečne aj s dieselom

Pozor Aktualita:  ZF v problémoch. Najväčší dodávateľ autokomponentov možno zavrie až 15 fabrík

Ponuky diskov obohatili 18-palcové aerokolesá Amber. V palete farieb majú premiéru dva odtiene – žiarivý zelený Manhattan Green a šedý Mercury Grey. K novším lakom patrí aj červený Elixir Red a Modrý Eclipse blue. Okrem toho bude stále k dispozícii dvojfarebná verzia s kontrastnou čiernou strechou. Zmeny prebehli aj v kabíne. Komfort zvýšia nové sedadlá Advanced Comfort s penovou výplňou, ktorá je o 15 mm hrubšia. V kombinácii s odpružením s dvojicou hydraulických dorazov pre každý tlmič sľubuje Citroën efekt lietajúceho koberca. Na palubnej doske sa zas objavuje sedempalcový digitálny kokpit s precíznejšou grafikou, prepojenou navigáciou a farebným head-up displejom.

Citroën C4 - 2024

Citroën C4 - 2024

Desaťpalcový infotainment prichádza s novou štruktúrou menu pomocou widgetov, čo zjednodušuje ovládanie. Čo je však dôležité, systém má integrovanú umelú inteligenciu ChatGPT, ktorá napomáha hlasovému ovládaniu tým, že lepšie rozlišuje povely prirodzeného jazyka. O bezpečnosť sa stará 20 asistenčných systémov. Adaptívny tempomat má funkciu Stop & Go a spolupracuje s udržiavaním v jazdnom prúde. Parkovanie uľahčuje 360-stupňové zobrazenie okolia. Priestorové parametre sa nemenia. Oba modely ponúkajú rozmerný kufor s objemom 380 litrov, respektíve 510 litrov pri sedane. A to bez ohľadu na druh pohonu.

V kabíne má premiéru väčší sedempalcový... Foto: Citroën

Citroën C4 – 2024 V kabíne má premiéru väčší sedempalcový digitálny kokpit aj 10-palcový infotainment s novým menu a integrovanou umelou inteligenciou ChatGPT.

Zmeny sa odohrali aj pod kapotou. Asi tou najväčšou je, že pre C4 a C4 X už Citroën neponúkne naftový motor 1,5 HDi. Náhradou sú dva nové benzínové 3-valce 1,2 Hybrid, ktoré majú vďaka mild-hybridnej technológii ušetriť až 20 % paliva. Slabší má výkon 74 a silnejší 100 kW. Oba pracujú v úspornom Millerovom cykle a sú vybavené turbodúchadlom s variabilnou geometriou lopatiek. Podporuje ich 48 V elektromotor integrovaný priamo v dvojspojkovej prevodovke ë-DCS6. Systém dopĺňa malá li-ion batéria s kapacitou 432 Wh, ktorá našla miesto pod sedadlom vodiča. Citroën zdôrazňuje, že modernizované trojvalce majú až 40 % nových komponentov. Ako ale vidieť, spolu s elektrifikáciou odíde do minulosti aj manuálna prevodovka.

Pozor Aktualita:  ‘Vezuv‘ ožíva: Stellantis v novembri zastaví výrobu v troch talianskych fabrikách

Citroën C5 Aircross Concept - 2024 Čítajte viac Citroën C5 Aircross: Nová generácia chytá obrysy. Bude väčšia aj čisto elektrická

Na niektorých trhoch bude dostupná verzia s klasickým trojvalcom 1,2 PureTech s výkonom 96 kW, opäť však s automatickou prevodovkou, tentoraz s osemstupňovou s hydrodynamickým meničom. Samozrejme, v ponuke ostanú čisto elektrické verzie ë-C4 a ë-C4 X. Slabšie disponujú s batériou s kapacitou 50 kWh a elektromotorom s výkonom 100 kW. Silnejšia verzia s výkonom 115 kW je vybavená akumulátorom s kapacitou 54 kWh. Citroën sľubuje dojazd 355, respektíve 425 kilometrov. Obe verzie podporujú nabíjanie jednosmerným prúdom s výkonom 100 kW, takže nabitie z 10 na 80 % by malo zabrať menej ako tridsať minút.

Pozor Aktualita:  Škoda Kylaq: Vieme viac o ďalšom novom SUV. Bude kratšie ako Fabia

Novinka Citroënu dorazí na slovsneký trh ešte pred koncom roka. Ceny by mali byť zverejnené skôr.

Celý článok tu: ZDROJ ZDE ….✅ REKLAMU ✅ Môžete tu mať napríklad vo forme spätného odkazu viac :Ceny reklamy
….