Ešte pred pár desaťročiami bol Fiat absolútnou európskou jednotkou. Do Turína sa chodili učiť ako sa vyrábajú autá aj zástupcovia z Wolfsburgu. Dnes je všetko inak. Fiat sa umiestnil za prvých šesť mesiacov tohto roka až na 15. priečke. A ani sa niet čomu čudovať. Z jeho ponuky sa vytratili niekdajšie bestsellery, akými boli Uno, Punto, Bravo/Brava či luxusná Croma. Ostalo len torzo v podobe Fiatu 500, Pandy a Tipa. Všetky však už majú najlepšie časy za sebou. Päťstovka so spaľovacími motormi sa nepredáva, jej výroba sa sťahuje do Maroka a nový elektrický Fiat 500e ju zastúpiť nedokáže. Hoci spaľovacie motory predsa len dostane, bude to najskôr začiatkom roka 2026. O Pande nehovoriac.
Čítajte viac Po malom Fiate 500e Taliani zastavujú výrobu ďalšieho bestselleru
Tá stará je doslova stredovekom so základmi pochádzajúcimi z roku 2003 a na novú si ešte počkáme. Bude však podstatne drahšia, takže ju môže postihnúť osud ako Fiat 500e. A Tipo? To sa pretransformovalo na akýsi lowcost, ktorý však hravo poráža aj rumunská Dacia. Situácia zašla až tak ďaleko, že Fiat stráca pôdu pod nohami dokonca aj vo svojej domovine. Od januára do októbra si síce dokázal udržať post trhovej jednotky, keď na Apeninskom polostrove predal 128 875 vozidiel, ale v samotnom októbri to tak nebolo. V desiatom mesiaci roka ho odsunuli Volkswagen s Toyotou až na tretiu priečku. A to sa veru nestáva. Fiat predal len 9 194 áut, kým Volkswagen 10 290 a prvá Toyota 10 630.
Čítajte viac Trapas: Fiat zastavil výrobu kľúčového modelu. A nemá zaň náhradu
Je to vážne varovanie, pretože v ponuke noviniek Fiat poriadne mešká. Na trhu má síce nový Fiat 600 v elektrickej aj hybridnej verzii, ale to na zlepšenie pozície nestačí. V ponuke mu chýba moderné SUV, veď 500X končí a ani Tipo nemá v dnešnej dobe už čo ponúknuť. Nečudo, že v jeho vlastnej bašte ho začína doháňať japonský aj nemecký rivali. Volkswagen aj Toyota naň strácajú od začiatku roka necelých 30 000 registrácií. A ak sa karta neobráti do konca roka, iste sa tak stane v tom budúcom. Veď kým Toyota medziročne narástla o 25 %, Fiat klesol o 14. Uvidíme, či s ním nestratí trpezlivosť aj sám šéf koncernu Stellantis. Ten dal síce svojim značkám 10 rokov na to, aby ukázali, čo dokážu, ale nedávno tiež vyhlásil, že sa plánuje zbaviť tých značiek, ktoré nedokážu speňažiť svoju hodnotu.
Celý článok tu: ZDROJ ZDE ….✅ REKLAMU ✅ Môžete tu mať napríklad vo forme spätného odkazu viac :Ceny reklamy
….