Americká automobilka Ford oznámila, že zruší 4 000 pracovných miest v Európe, z toho väčšinu (2 900) v Nemecku a 800 Veľkej Británii. Zvyšok v ostatných európskych krajinách. Reaguje tak na spomalenie predaja elektromobilov a rastúcu konkurenciu z Číny. Zníženie počtu zamestnancov predstavuje približne 14 percent z celkového počtu 28 000 jeho zamestnancov v Európe. Ľudí plánuje automobilka prepúšťať postupne, posledných v roku 2027.
V prípade Fordu nejde o prvé veľké prepúšťanie v poslednom období. Začiatkom minulého roka spoločnosť zrušila približne 3 800 pracovných miest v celej Európe.
Čítajte viac Šéf Fordu jazdí už mesiace na čínskom elektromobile. Totálne sa do neho zamiloval
Ford sa tak pripojil k ďalším globálnym automobilkám, ktoré hľadajú spôsoby, ako znížiť náklady v čase klesajúceho dopytu po autách a zároveň zachovať zdroje na investície do prechodu na elektrické vozidlá. Ford zároveň oznámil, že zníži plánovanú výrobu nových elektrických verzií modelov Explorer a Capri, pričom ako dôvod uviedol „zlú ekonomickú situáciu a nižší než očakávaný dopyt po elektrických autách“. Len pre zaujímavosť – Ford nedávno investoval 2 miliardy dolárov do prestavby svojej fabriky v Kolíne nad Rýnom so zámerom vyrábať tam elektromobily.
Ford vyhlásil, že európski výrobcovia automobilov čelia „významným konkurenčným a ekonomickým prekážkam“, pričom zároveň riešia nesúlad medzi reguláciami emisií CO2 a dopytom spotrebiteľov po elektrifikovaných autách. Peter Godsell, viceprezident Fordu v Európe, vyzval na zmiernenie pravidiel týkajúcich sa povinného každoročného zvyšovania podielu predaja elektrických vozidiel vo Veľkej Británii. „Vzhľadom na situáciu na trhu je to nerealizovateľný plán,“ dodal.
Čítajte viac Nissan znižuje výrobu a prepustí 9 000 ľudí. Riaditeľ sa vzdá polovice platu
John Lawler, finančný riaditeľ Fordu, doplnil, že automobilky potrebujú pomoc vlády na zlepšenie trhových podmienok v celej Európe. „Čo nám v Európe chýba, je jednoznačná a jasná politická agenda na podporu e-mobility, ako sú verejné investície do nabíjacej infraštruktúry, zmysluplné stimuly na pomoc spotrebiteľom pri prechode na elektrifikované vozidlá, zlepšenie nákladovej konkurencieschopnosti pre výrobcov a väčšia flexibilita pri plnení cieľov CO2,“ povedal.
Celý článok tu: ZDROJ ZDE ….✅ REKLAMU ✅ Môžete tu mať napríklad vo forme spätného odkazu viac :Ceny reklamy
….