Honda Prelude: Dostane znovuzrodené kupé manuál? Šéf projektu to nevylúčil

Keď Honda vlani na autosalóne v Tokiu a neskôr v Los Angeles ukázala koncept športového kupé Prelude, bolo to veľké prekvapenie. Veď výroba štvrtej, a to poslednej generácie, sa skončila v roku 2001, teda pred 23 rokmi. Odvtedy úlohu športových modelov prevzali Civic Coupé a Accord Coupé. Tie sa však väčšinou predávali len v USA. No aj tie sú už minulosťou. Dnes však vieme, že to s Prelude myslí Honda naozaj vážne. Z konceptu sa rodí sériový model. A dokonca sa preháňa na nemeckom vidieku, ako dokazujú snímky maskovaného prototypu. Bude to však naozaj Prelude? Všetko nasvedčuje tomu, že pôjde o kupé odvodené z aktuálnej generácie Civicu, len použije ikonický názov a emotívnejší dizajn.

Honda Prelude Concept na vlastné oči

Teraz o Prelude špekuluje britský Autocar. Myslí si totiž, že správny konkurent pre Toyotu GR686 by mal mať aspoň manuálnu prevodovku, ak už nemôžeme počítať so zadným náhonom. A tak sa s touto otázkou obrátil na šéfa projektu Prelude Tomoyukia Yamagamia. A ten odpovedal veľmi záhadne. V podstate túto možnosť nepotvrdil, ale ani nevylúčil. „Je veľmi ťažké na to odpovedať. Dovolím si však spomenúť, že vlastním tri autá a dve z nich majú manuálnu prevodovku. Jedným je Honda Accord Type R a druhým Porsche 911 (977). Som totiž veľký fanúšik manuálov. Naozaj ich milujem, takže môžem povedať len toľko, že by som si to prial. S manuálnou prevodovkou by bolo Prelude veľmi zábavné auto.“

Pozor Aktualita:  Prvá jazda: nová Cupra Terramar. V Španielsku sme vyskúšali auto, na ktoré čakajú mnohí

Honda Prelude Concept - 2024 Čítajte viac Honda Prelude Concept: Návrat legendy je možno za rohom

Problém je, že súčasný Civic okrem Civic Type R je v Európe výlučne hybridom. Systém e:HEV pritom využíva spaľovací motor len ako generátor elektrickej energie, takže auto prevodovku nepotrebuje – manuálnu ani automatickú. Autocar sa domnieva, že ak by dostal Prelude predsa len radiacu páku a tretí pedál na podlahe, išlo by o simuláciu v štýle elektrického Hyundaia Ioniq 5 N. Otázkou je, či by si priaznivci Hondy čosi také vôbec priali. Druhou a oveľa schodnejšou cestou by bolo inštalovať do Prelude nadupaný 4-valec 2,0 VTEC Turbo s výkonom 242 kW, aj so šesťstupňovým manuálom. To by sa iste milovníkom rýchlych kupé od Hondy páčilo. A tých pár predaných kusov by zas nemuselo pokaziť jej flotilové emisie.

Pozor Aktualita:  Citroën C4/C4 X: Odvážnejšia tvár, ale už bez nafty a manuálu

Celý článok tu: ZDROJ ZDE ….✅ REKLAMU ✅ Môžete tu mať napríklad vo forme spätného odkazu viac :Ceny reklamy
….