Hyundai patrí spolu s Toyotou, Hondou a čoskoro aj s BMW k mála automobilkám, ktoré doviedli vodíkovú technológiu do sériovej výroby. V súčasnosti ponúka vodíkový crossover Nexo. Na budúci rok sa však chystá urobiť veľký krok vpred. Naznačuje to konceptom Initium. Má ísť doslova o nový začiatok vodíkovej technológie, respektíve jej novej generácie. Napokon, názov Initium znamená v latinčine začiatok. A rovnako novátorský má byť aj dizajn. Initium bude prvým modelom s novým štylistickým jazykom „Art of Steel“. Hyundai hovorí, že sa ním snaží posunúť tvárnosť ocele do extrému, aby vytvoril pocit pevnej a odolnej štruktúry.
Čítajte viac Hyundai ukázal, ako si predstavuje extrémne auto blízkej budúcnosti
Robustné SUV má zaujímavú grafiku svetiel, symbolizujúcu znak „+“, ktorý má v budúcnosti označovať vodíkové modely. Odolnosť demonštrujú mohutné plastové oblúky blatníkov aj masívne prahy. Aerodynamicky optimalizované kolesá majú priemer 21 palcov. Strecha je vyhradená strešnému nosiču s integrovanými prídavnými svetlami. Takže Initium je pripravené opustiť mesto a vydať sa za dobrodružstvom. Na rozdiel od čistých elektromobilov závislých od nabíjacej infraštruktúry mu v tom pomôže práve vodíková technológia. Hyundai tvrdí, že Initium zvládne 650 km na jedno tankovanie. Nová technológia by mala byť tiež lacnejšia Očakáva sa, že v porovnaní s pôvodým Nexom, vyrábaným od roku 2018 klesnú náklady minimálne o desať percent.
O technike toho veľa Hyundai neprezradil, no zdá sa, že Initium bude akýmisi hybridom, kombinujúcim palivové články s batériami. Takže sa bude dať nielen tankovať, ale aj nabíjať. O dostatočnú dynamiku sa postará elektromotor s výkonom 150 kW. Vodík je uskladnený vo vysokotlakových nádržiach bez toho, aby obmedzovali životný priestor posádky. Do kabíny nás síce Hyundai zatiaľ nepustil, ale sľubuje veľkorysé pomery pre piatich cestujúcich aj dostatočne veľký batožinový priestor. Špeciálne pre Initium vyvinul Hyundai plánovač trás, ktorý obsahuje vodíkové stanice. Takže budúci majitelia nebudú potrebovať žiadne ďalšie aplikácie.
Podobne ako čisté elektromobily počíta Initium s funkciou V2L (Vehicle-to-Load), ktorá umožňuje napájať z batérií a palivových článkov externé elektrické zariadenia. To môže byť výhoda kdesi v prírode. Koncept predstaví automobilka na autosalónoch v Los Angeles a čínskom Guangzhou. Na sériovú verziu už dlho čakať nebudeme. Hyundai ukáže Initium v prvej polovici budúceho roka. Samotný koncept mal premiéru na podujatí „Clearly Committed“, ktoré sa konalo v Hyundai Motorstudio v Goyangu. Nie je vylúčené, že sériový model ostane verný názvu Nexo. Jeho novými konkurentmi budú napríklad vodíkové BMW X5 PHEV alebo Honda CR-V e:FCEV.
Vyskúšali sme Hyundai Santa Fe
Celý článok tu: ZDROJ ZDE ….✅ REKLAMU ✅ Môžete tu mať napríklad vo forme spätného odkazu viac :Ceny reklamy
….