Hyundai Ioniq 9: Kia EV9 má súpera s dojazdom až 620 km

Nové veľké SUV disponuje takzvaným... Foto: Hyundai

Hyundai Ioniq 9 – 2025 Nové veľké SUV disponuje takzvaným aerostetickým dizajnom, ktorý spája aerodynamiku a futurizmus. Nechýbajú ani typické pixelové svetlá.

Hyundai predstavil v roku 2021 koncept Seven. Bol jasným avízom príchodu nového luxusného SUV pre sedem cestujúcich. Dnes ho tu máme pod oficiálnym označením Ioniq 9. Nie je žiadnym tajomstvom, že stojí na platforme E-GMP, tak ako sesterská Kia EV9. Kým však technologicky sú tieto autá prakticky identické, dizajnom šiel Hyundai vlastnou cestou. Hovorí o „aerostetickom“ dizajne, ktorý stavia na aerodynamike a futuristických prvkoch. Monument s dĺžkou cez päť metrov a gigantickým rázvorom 3 130 mm má prednú masku vybavenú parametrickými LED svetlami, ktoré vytvárajú jedinečný svetelný podpis. Z profilu zaujme klesajúca línia strechy, ktorá sa podiel na fantasticky nízkom koeficiente aerodynamického odporu vzduchu Cd 0,259.

Aj vďaka klesajúcej línii strechy, digitálnym... Foto: Hyundai

Hyundai Ioniq 9 – 2025 Aj vďaka klesajúcej línii strechy, digitálnym zrkadlám či integrovaným anténam má Ioniq 9 špičkový koeficient odporu vzduchu len Cd 0,259.

Hyundai Santa Fe - 2024 Čítajte viac Hyundai zaťahuje ‘ručnú‘. Do interiérov vráti viac hardvéru

Samozrejme, na tomto výsledku má podiel aj trojrozmerne tvarovaný kryt podvozka, dvojpolohové vzduchové klapky pre prívod chladiaceho vzduchu, optimalizácia prúdenia vzduchu v oblasti kolies, digitálne spätné zrkadlá, výsuvné kľučky či nahradenie klasickej antény až troma samostatnými, ktoré sú integrované do okien a palubnej dosky. Zadná časť je inšpirovaná dizajnom lodí. Ani tu nechýba typický pixelový dizajn svetiel. Zákazníci budú mať na výber 19– až 21-palcové disky kolies. Pri tých najväčších hovorí Hyundai o kaligrafickom dizajne. Paleta lakov obsahuje až 16 farieb vrátane nových odtieňov, ako sú Celadon Grey Matte, Celadon Grey Metallic, Ionosphere Green Pearl, Sunset Brown Pearl a Cosmic Blue Pearl.

Parametrický dizajn svetiel nájdeme aj v zadnej... Foto: Hyundai

Hyundai Ioniq 9 – 2025 Parametrický dizajn svetiel nájdeme aj v zadnej časti. Tá je vraj inšpirovaná dizajnom lodí.

Hyundai Initium Concept - 2024 Čítajte viac Hyundai Initium: Tento vodíkový koncept pôjde do výroby. Skôr než by ste čakali

Pozor Aktualita:  NDS: Koncom novembra spustia ‘zabudnutú‘ križovatku diaľnic D4 a D1. Bude to chcieť trpezlivosť

To najdôležitejšie ale ukrýva Ioniq 9 v kabíne. Je to variabilný priestor s troma radmi sedadiel a upokojujúcou atmosférou, o ktorú sa starajú eliptické dizajnové prvky a špecifický výber farieb a materiálov. Na výber budú dve konfigurácie sedadiel – pre šesť cestujúcich (2 + 2 + 2) alebo pre siedmich (2 + 3 + 3). Sedadlá v prvom a druhom rade sa dajú sklopiť do relaxačnej polohy. Výsuvné opierky nôh umožnia relax počas nabíjania. Po prvý raz prichádza Hyundai s masážnou funkciou sedadiel Dynamic Body Care. Využívajú nielen tlak, ale aj stimulačné vibrácie. Otočné sedadlá v druhom rade vytvoria v zadnej časti kabíny „salónik“, v ktorom sedia cestujúci oproti sebe. Medzi prednými sedadlami je umiestnená praktická posuvná konzola Universal Island, ktorú môžu využívať aj cestujúci v druhom rade.

Zakrivený displej, ktorý pozostávaž z trojice... Foto: Hyundai

Hyundai Ioniq 9 – 2025 Zakrivený displej, ktorý pozostávaž z trojice obrazoviek už poznáme k Kie EV9. Svoje miesto našiel aj tu.

Hyundai Kona - výroba Nošovice Čítajte viac Český Hyundai mení plány. Musí obmedziť výrobu elektroáut

Zabudnúť nemôžme ani na batožinový priestor. Ak sú sedadlá v treťom rade sklopené, do kufra sa zmestí gigantických 1 323 litrov batožín. No aj so siedmimi cestujúcimi na palube dokáže Ioniq 9 ponúknuť fantastických 620 litrov. Stále ale nie sme na konci, pretože kórejská novinka disponuje aj takzvaným frunkom, teda predným batožinový priestorom s objemom 88 litrov pre verzie s pohonom zadných kolies a 52 litrov pre štvorkolky. V tomto smere Ioniq 9 poráža aj sesterskú Kiu EV9. Prístup k frunku zlepšuje nová elektronická západka kapoty. Panoramatický zakrivený displej, plávajúca palubná doska, tenké vetracie otvory a ambientné osvetlenie interiéru ešte viac umocňujú futuristickú atmosféru interiéru vozidla a jeho vzdušnosť.

Relaxačné sedadlá v druhom rade možno zmeniť na... Foto: Hyundai

Hyundai Ioniq 9 – 2025 Relaxačné sedadlá v druhom rade možno zmeniť na takéto lôžka. Využijete to najmä pri nabíjaní.

hyundai-n-rolls-out-audacious-rn24-at-n-day-2024-2 Čítajte viac Hyundai ukázal, ako si predstavuje extrémne auto blízkej budúcnosti

Pozor Aktualita:  Veľké zmeny vo vydávaní a v cenách ŠPZ. Na provokačné značky zabudnite, hybridy už zelené nebudú

Platforma E-GMP, známa z Kie eV9 prešla ďalšou evolúciou. Podlahová 800 V batéria má kapacitu zvýšenú až na 110 kWh. Hyundai preto sľubuje dojazd 620 km. Vďaka aerodynamike a napríklad aj hliníkovým blatníkom a dverám, ktoré znižujú hmotnosť by mala byť spotreba energie len 192 Wh na kilometer, teda 19,2 kWh na 100 km. Pomáha tiež optimalizovaný prevod pre stúpanie do kopca či dvojstupňový menič. Verzia so zadným náhonom disponuje elektromotorom s výkonom 160 kW. Štvorkolka s dlhým dojazdom pridáva predný elektromotor, ktorý dodáva ďalších 70 kW. Na vrchol sa postaví Ioniq 9 Performance AWD s dvojicou elektromotorov a systémový výkonom 320 kW (160 + 160). Potom neprekvapí, že šprint z 0 na 100 km/h zvládne za 5,2 sekundy. Pôsobivá je aj pružnosť v zrýchlení z 80 na 120 km/h, ktoré trvá len 3,4 sekundy. Úžasné pri predbiehaní.

Aj po obsadení siedmimi cestujúcimi odvezie... Foto: Hyundai

Hyundai Ioniq 9 – 2025 Aj po obsadení siedmimi cestujúcimi odvezie Ioniq 9 stále úžasných 620 litrov.

Hyundai vyrobil 100 miliónov áut - 2024 Čítajte viac Hyundai vyrobil už 100 miliónov áut. Trvalo to 57 rokov

K vychytávkami Ioniqu 9 patrí trojzónová klimatizácia, kde je pre potreby kempingu možné aktivovať len zadnú zónu, USB-C porty s výkonom 100 W napájané priamo z trakčnej batérie či špičkové 5-kanálové audio Bose so 14 reproduktormi. To sa stará aj o simuláciu umelého jazdného zvuku e-Active Sound Design (e-ASD). O bezpečnosť sa stará nielen mimoriadne tuhá karoséria ale tiež plejáda asistentov, kde nechýba udržiavanie v jazdnom pruhu, adaptívny tempomat využívajúci dáta navigácie či čítačku dopravných značiek. Jazdné vlastnosti ťažia z nízkeho ťažiska, ale aj z vektorovania krútiaceho momentu, čo podporuje stabilitu. Pre nespevnené cesty je určený systém Auto Terrain Mode, ktorý pomocou umelej inteligencie rozpozná povrch vozovky a vyberie optimálny jazdný mód.

Na rozdiel od mnohých konkurentov sa môže Ioniq... Foto: Hyundai

Hyundai Ioniq 9 – 2025 Na rozdiel od mnohých konkurentov sa môže Ioniq 9 pochváliť predným batožinovým priestorom. Ten má 88 alebo 52 litrov. Podľa toho, či ste si vybrali zadný náhon alebo štvorkolku.

Komfort zlepšujú samonivelačné zadné tlmiče a rozsiahle akustické úpravy. Ioniq 9 dostal štandardne pneumatiky pohlcujúce hluk, akustické okná aj aktívny systém, ktorý pomocou audiosústavy redukuje hluk v kabíne. Novinka dorazí najprv na domáci kórejský trh a do USA. Malo by to byť už v prvej polovici budúceho roka. V tej druhej sa naň môžu tešiť aj európski zákazníci. Výrobu zabezpečia domáce závody Hyundaia.

Pozor Aktualita:  Šok: Audi sa v Číne vzdáva loga. Predstavilo úplne nové autá Audi E

Hyundai Ioniq 9 - 2025

Hyundai Ioniq 9 - 2025

Celý článok tu: ZDROJ ZDE ….✅ REKLAMU ✅ Môžete tu mať napríklad vo forme spätného odkazu viac :Ceny reklamy
….