Hyundai rieši veľký problém s motorom V6 v Santa Fe

Zverejnením obchodných výsledkov Hyundai nenadchol svojich investorov. Čeliť totiž musí veľkej a drahej zvolávacej akcii, ktorá sa týka aj 12 rokov starých áut. Hyundai si preto na sanovanie odložil približne 224 miliónov eur (320 miliárd juhokórejských wonov), z ktorých bude financovať predĺženie záruky na staršiu generáciu SUV Santa Fe. Majitelia vyjadrujú obavy zo spoľahlivosti motorov Lambda II, konkrétne benzínového šesťvalca s objemom 3,3 litra, ktorý doň montovali a trpí vysokým opotrebením ojničného ložiska, čo môže viesť až k zničeniu motora.

Porsche Taycan Turbo S - 2021 Čítajte viac Porsche Taycan a Audi e-tron GT majú ďalší problém – tentoraz ‘termálny‘…

Zaujímavosťou bola odpoveď vedenia Hyundaia počas konferencie s investormi, kde zaznelo, že problém nie je ani tak v samotnom motore, ale v štýle, akým s ním zákazníci jazdia. To je naozaj dosť nevšedné, zvaľovať vinu na svojich klientov. Napriek tomu Hyundai kapituloval a zákazníkom vyjde v ústrety. Šesťvalec Lambda II bol používaný aj v modeloch Kia Sorento, no Kia sa rozhodla riešiť situáciu vlastným spôsobom a Hyundai na otázky investorov na túto tému neodpovedal.

Pozor Aktualita:  Z Japonska na cesty Európy: Fascinujúca cesta áut cez oceán

BMW - airbagy Takata Čítajte viac Nekonečný príbeh: BMW zvoláva ďalších 6,5 milióna áut kvôli airbagom

Hyundai poskytne dotknutým majiteľom Santa Fe predĺženú záruku na motor až na 15 rokov, pod podmienkou, že navštívia servis, kde bude aktualizovaný snímač klepania motora. Ak by došlo predsa len k zlyhaniu, záruka bude pokrývať jeho výmenu. Táto akcia sa našťastie týka iba amerického trhu a nevzťahuje sa na európskych zákazníkov, keďže motor Lambda II nebol na európsky trh dodávaný v žiadnom z jeho európskych modelov. Napriek tomu má „zvolávačka“ vplyv na globálne finančné výsledky automobilky.

Mini Cooper SE Resolute Edition - 2022 Čítajte viac Mini zvoláva 140 000 elektromobilov po celom svete. Hrozí im požiar

Pozor Aktualita:  Všetko o brzdových doštičkách v 10 bodoch. A kedy ich treba vymeniť?

Za tretí kvartál tohto roka dosiahol Hyundai čistý zisk 2,24 miliardy eur, čo je medziročný pokles o 7 %. Automobilka súčasne zaznamenala pokles predaja áut o 34-tisíc vozidiel na 1,01 milióna. Týkalo sa to najmä Európy, Číny a Indie, zatiaľ čo v Severnej Amerike a domácej Kórei dosiahol Hyundai mierny rast. Nedarí sa mu najmä s predajom elektromobilov, ktorých od júla do septembra predal len 61-tisíc, o päťtisíc menej ako pred rokom. Elektrické autá tvoria zanedbateľných 6 % z celkových registrácií. Značka síce získala významné ocenenia za svoje modely Ioniq 5 a Ioniq 6, no nepretavila ich do komerčného úspechu.

Celý článok tu: ZDROJ ZDE ….✅ REKLAMU ✅ Môžete tu mať napríklad vo forme spätného odkazu viac :Ceny reklamy
….