Automobilka Jaguar ohlásila pompéznym spôsobom vstup do novej éry, prvým krokom je nové logo a nová vizuálna identita. V rámci nej na skákajúceho jaguára na prednej kapote môžete už navždy zabudnúť. Aj keď sa predaje Jaguaru v súčasnosti blížia nule a onedlho na relatívne dlhý čas dokonca zastaví výrobné linky v očakávaní svojho „elektrického prerodu“ (ktorý však príde až v roku 2026), svoju budúcnosť vidí veľkolepo. Na rozdiel od väčšiny ostatných ľudí.
Čítajte viac Takto sa ‘zabíja‘ značka. Jaguar zastavuje predaj všetkých áut. Nové nemá
Nová identita je založená na filozofii absolútnej originality: „Copy Nothing“ (Nekopírovať nič) a okrem modernizovaného loga zahŕňa aj nový dizajnový jazyk a celkový rebranding. Aj preto značka už od roku 2021 pracuje na pláne „Reimagine“, ktorého cieľom je transformovať ju na moderný symbol luxusu.
Jedným z najvýraznejších prvkov rebrandingu je logo, ktoré zosobňuje nový prístup k dizajnu. Ten je založený na štyroch princípoch, rôzniacich sa podľa toho, kde je nový dizajnový jazyk využitý, či už na produktoch, výrobných linkách, alebo inde:
- Device Mark: Logo predstavuje geometrickú symetriu a jednoduchosť, pričom využíva kombináciu veľkých a malých písmen, ktoré symbolizujú vizuálnu harmóniu.
- Makers Mark: Nová verzia ikonického „skákajúceho jaguára“ (Leaper), ktorá už nebude fyzickou súčasťou kapoty, ale skôr moderným grafickým symbolom.
- Strikethrough: Výrazné grafické línie, ktoré sú symbolom originality a odlišnosti Jaguaru.
- Farby a textúry: Výrazné farby ako žltá, červená a modrá, inšpirované umeleckou paletou, dodávajú produktom energiu a hravosť.
Nový dizajn bude predstavený počas Miami Art Weeku 2. decembra, keď tam Jaguar odhalí koncept Type 00, ktorý je predzvesťou budúcich modelov. Tie budú čisto elektrické a prvý z nich by mal prísť na trh v roku 2026.
Jednou z najzásadnejších zmien, ktoré prichádzajú s touto transformáciou, je snaha Jaguaru prekročiť hranice automobilového priemyslu. Automobilka sa snaží stať symbolom luxusu, podobne ako Hermès či Louis Vuitton. To je od automobilky, ktorá v podstate nemá žiadne nové autá a dopredáva len to, čo vyrobila, mimoriadne odvážne predsavzatie.
Rawdon Glover, výkonný riaditeľ Jaguaru k tomu dodal: „S novým logom a identitou značka Jaguar ukazuje, že je pripravená stať sa lídrom v oblasti luxusných elektromobilov a kreatívneho dizajnu. Pre fanúšikov i nových zákazníkov to znamená jediné: budúcnosť Jaguaru bude rovnako vzrušujúca ako jeho bohatá minulosť.“ My skôr uvažujeme nad tým, či značku s týmto prístupom ešte vôbec nejaká budúcnosť čaká.
Celý článok tu: ZDROJ ZDE ….✅ REKLAMU ✅ Môžete tu mať napríklad vo forme spätného odkazu viac :Ceny reklamy
….