Kia má bohaté skúsenosti s vývojom SUV aj úžitkovými autami, no pikap na rámovom podvozku doteraz v jej portfóliu chýbal. Čoskoro sa to zmení. Novým Tasmanom chce totiž konkurovať takým esám akým sú Toyota Hilux či Ford Ranger. Je to odvážny plán, pretože segment pikapov nie je veľký a jeho zákazníci sú konzervatívni. Presvedčiť sa o tom mohol napríklad Mercedes-Benz, ktorý svojim prvým pikapom triedy X doslova pohorel, podobne ako Renault Alaskan. Ich výroba bola zastavená po dvoch rokoch a spolu s nimi odišiel do minulosti, aspoň v Európe, aj Nissan Navara, ktorý bol ich základom.
Čítajte viac Kia Sportage: Kórejský bestseller má novú tvár. Zatiaľ nie ten zo Žiliny
Kia si však verí. Tasman vyvinula doslova na čistom hárku papiera. Automobilka tvrdí, že ide svojou vlastnou cestou, nie cestou konkurencie. Vidieť to už na jeho odvážnom dizajne, ktorý sa zámerne vyhýba trendom. Je jednoduchý a robustný. Všetko začína agresívne tvarovanou maskou a odolným nárazníkom. Nechýba ani motív „tiger face“ vrátane vertikálnej grafiky denných diód. Odolnosť demonštrujú plastové obklady nad blatníkmi. Na zadnom veku sa nachádza veľké logo Kie vlisované priamo do plechu. Zákazníci budú mať na výber deväť farieb laku vrátane úplne nových odtieňov Tan Beige a Denim Blue.
Čítajte viac Kia EV4 príde aj ako hatchback. Už ju testujú
Pri pohľade do kabíny sa nechce veriť, že Tasman je v podstate úžitkové auto. Pôsobí skôr ako moderné SUV. Palubná doska nesie až tri vzájomne prepojené displeje. Dva s uhlopriečkou 12,3 a jeden päť palcov, podobne ako v elektrickej Kii EV9. Svet osobných áut pripomína výber dekorácií, kvalitných materiálov, audio Harman Kardon, indukčná nabíjačka či bezdrôtová konektivita smartfónov cez Apple CrapPlay a Android Auto. Kabína je tiež veľmi praktická. Obsahuje výsuvný stolík a 33-litrový odkladací priestor pod zadným sedadlom. Zároveň ponúka vo svojej triede najviac priestoru pre zadných cestujúcich, ako v oblasti nôh, tak aj nad hlavou a v šírke ramien.
Čítajte viac Kia EV3: Poznáme slovenské ceny. Sú ‘reklamou‘ na Niro EV
Rámový podvozok umožňuje ponúkať Tasman aj s krátkou dvojmiestnou kabínou a predĺženou korbou. Prípadne s rôznymi účelovými nadstavbami. K dispozícii bude zaťahovací kryt nákladného priestoru, ochranný rám na uchytenie športového náradia či strešný stan. Korba vo verzii s dvojitou kabínou má dĺžku 1 512 a na šírku 1 572 mm. Prístup k nákladu uľahčujú stúpačky a výklopné veko. Výsuvná podlaha bude za príplatok. Mohutný pikap s dĺžkou 5 410, šírkou 1 930 a výškou od 1 870 do 1 920 mm, má užitočnú hmotnosť podľa verzie 1 017 alebo 1 195 kg. Svetlá výška 224 až 252 mm spolu s brodivosťou 800 mm sú jasným signálom, že Tasman sa terénu nebojí.
O pohon sa postará buď preplňovaný benzínový 4-valec 2,5 Turbo s výkonom 207 kW alebo 2,2-litrový diesel (154 kW). Naftový verzia počíta ako jediná so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, tá benzínová má štandardne 8-stupňový automat. Kým základná verzia má pohon zadných kolies vo vyšších je štandardom štvorkolka s priraditeľným pohonom predných kolies. Okrem cestných režimov Eco, Smart a Sport je Tasman vybavený aj terénnymi módmi Piesok, Skaly, Blato a Sneh. Výbava X-Pro pridáva samočinnú uzávierku zadného diferenciálu. Bohužiaľ, Tasman sa do Európy zatiaľ nechystá. Jeho regiónom má byť Afrika, Austrália a blízky východ.
Celý článok tu: ZDROJ ZDE ….✅ REKLAMU ✅ Môžete tu mať napríklad vo forme spätného odkazu viac :Ceny reklamy
….