Tunel Višňové je momentálne strategickou a najdôležitejšou stavbou, spojenou s dokončením diaľnice D1. Bez neho sa motoristi nevyhnú Strečnu a Žilina sa nedočká efektívneho a fungujúceho obchvatu mesta.
Len pre zaujímavosť – prieskumnú štôlňu tunela začali oficiálne raziť v osi južnej tunelovej rúry v máji 1998 poklepaním základného kameňa stavby za účasti vtedajšieho predsedu vlády Vladimíra Mečiara. Takže teoreticky je vo výstavbe už 26 rokov. Tá bola samozrejme niekoľkokrát prerušená, občas aj za dramatických okolností. No od roku 2021 pokračuje viac-menej plynulo, aj keď s menšími oneskoreniami a prerušeniami a vyzerá to tak, že v priebehu budúceho roka bude aj dokončený.
Aktuálne totiž v tuneli začali ukladať cementobetónový kryt budúcej vozovky. Informovala o tom Národná diaľničná spoločnosť (NDS) prostredníctvom sociálnych sietí. Zahájená betonáž je jedným z míľnikov, ktorý signalizuje progres na stavbe. Dvojvrstvový cementobetónový kryt je ukladaný dvojicou finišerov – finišerom pre spodnú a finišerom pre hornú vrstvu.
Technológia kladenia dvojvrstvového krytu je realizovaná v celej šírke vozovky, teda v 7 metroch. Celý proces betonáže je veľmi náročný na čas a na koordináciu pohybu strojov. Proces spracovania betónovej zmesi pre hornú a spodnú vrstvu betónu musí byť ukončený do doby spracovateľnosti čerstvého betónu.
Tunel Višňové bude mať celkovú dĺžku 7,5 kilometra a pôjde o najdlhší tunel na Slovensku. Celý diaľničný úsek D1 Lietavská Lúčka – Dubná skala vrátane tunela bude mať 13,5 kilometra. Úsek je súčasťou plánovaného komplexného prepojenia Bratislavy a Košíc.
Celý článok tu: ZDROJ ZDE ….✅ REKLAMU ✅ Môžete tu mať napríklad vo forme spätného odkazu viac :Ceny reklamy
….