Carlos Tavares, šéf gigantu Stellantis, síce už niekoľko rokov varuje pred rizikom, že čínske automobilky obsadia Európu, no to mu neprekáža v tom, aby jednej z nich nevydláždil sám cestu na európske trhy. Samozrejme, pokiaľ bude spolupracovať so Stellantisom a ten bude mať rozhodovacie práva. Preto vytvorili s čínskou automobilkou Leapmotor spoločný podnik, v ktorom Stellantis vlastní 51 % podiel. Tento podnik bude mať exkluzívne práva na výrobu, export a predaj vozidiel Leapmotor mimo Číny, čím Stellantis rozširuje svoje portfólio elektromobilov. Navyše sa budú tieto autá vyrábať v Európe, konkrétne v závode Stellantisu v poľských Tychách, čím sa koncern vyhne nedávno zavedeným dodatočným clám na čínske elektromobily.
Pri kompaktnom mestskom „trpaslíkovi“ T01, ktorý má na dĺžku len 3 620 mm, je postup Stellantisu pochopiteľný. Získal ním totiž elektromobil, ktorý sám neponúka, a za atraktívnu cenu od 18 900 eur. Už menej logický sa javí čínsko-európsky experiment v prípade druhého modelu Leapmotor. Ide totiž o plnohodnotné elektrické SUV C10 s dĺžkou 4 739, so šírkou 1 900 a s výškou 1 680 mm. Toto auto bude totiž priamym konkurentom aj pre nové elektrické modely Stellantisu, napríklad pre Peugeot e-3008. Spočíva na modernej elektrickej platforme LEAP3.0, kde sú akumulátory súčasťou architektúry karosérie. C10 ponúkne batériu s kapacitou takmer 70 kWh, čo mu má zabezpečiť dojazd 420 km. Nabíjanie z 30 % na 80 % nemá zabrať viac ako 30 minút.
C10 nebude ani brzdou v premávke. Poháňa ho zadný elektromotor s výkonom 160 kW. Z 0 na 50 km/h má zrýchliť za 3,6 sekundy. Aj kufrom s objemom 435 a po sklopení operadiel 1 410 litrov bude zdatným súperom pre renomované elektromobily zvučných mien. Počíta tiež s pokročilými technológiami, ako sú adaptívny tempomat, automatické núdzové brzdenie a systémy asistencie pri jazde v pruhoch, čo prispieva k vysokej bezpečnosti a komfortu. Pri pohľade do kabíny je jasné, že Leapmotor nešetril na digitalizácii a konektivite. Palubná doska nesie až dva veľké displeje. A to všetko majú dostať zákazníci za 36 400 eur. To bude vážny problém pre konkurentov. Cena novej Škody Elroq s podobne veľkým kufrom sa napríklad začína na 33 000 eurách, ale s batériou, ktorá má o 18 kWh menšiu kapacitu.
Celý článok tu: ZDROJ ZDE ….✅ REKLAMU ✅ Môžete tu mať napríklad vo forme spätného odkazu viac :Ceny reklamy
….