Leapmotor C10 – nové čínske SUV zaútočí priamo na Enyaq. Cenou ho však podlezie

Carlos Tavares, šéf gigantu Stellantis, síce už niekoľko rokov varuje pred rizikom, že čínske automobilky obsadia Európu, no to mu neprekáža v tom, aby jednej z nich nevydláždil sám cestu na európske trhy. Samozrejme, pokiaľ bude spolupracovať so Stellantisom a ten bude mať rozhodovacie práva. Preto vytvorili s čínskou automobilkou Leapmotor spoločný podnik, v ktorom Stellantis vlastní 51 % podiel. Tento podnik bude mať exkluzívne práva na výrobu, export a predaj vozidiel Leapmotor mimo Číny, čím Stellantis rozširuje svoje portfólio elektromobilov. Navyše sa budú tieto autá vyrábať v Európe, konkrétne v závode Stellantisu v poľských Tychách, čím sa koncern vyhne nedávno zavedeným dodatočným clám na čínske elektromobily.

Pohľad do interiéru prezrádza, že C10 nebude za... Foto: Stellantis

Leapmotor C10 (2024) Pohľad do interiéru prezrádza, že C10 nebude za najlepšími zaostávať ani v oblasti digitalizácie a konektivity. Takéto dva veľké displeje nemá ani Škoda Enyaq či VW ID.4.

Pri kompaktnom mestskom „trpaslíkovi“ T01, ktorý má na dĺžku len 3 620 mm, je postup Stellantisu pochopiteľný. Získal ním totiž elektromobil, ktorý sám neponúka, a za atraktívnu cenu od 18 900 eur. Už menej logický sa javí čínsko-európsky experiment v prípade druhého modelu Leapmotor. Ide totiž o plnohodnotné elektrické SUV C10 s dĺžkou 4 739, so šírkou 1 900 a s výškou 1 680 mm. Toto auto bude totiž priamym konkurentom aj pre nové elektrické modely Stellantisu, napríklad pre Peugeot e-3008. Spočíva na modernej elektrickej platforme LEAP3.0, kde sú akumulátory súčasťou architektúry karosérie. C10 ponúkne batériu s kapacitou takmer 70 kWh, čo mu má zabezpečiť dojazd 420 km. Nabíjanie z 30 % na 80 % nemá zabrať viac ako 30 minút.

O pohon sa postará zadný elektromotor s výkonom... Foto: Stellantis

Leapmotor C10 (2024) O pohon sa postará zadný elektromotor s výkonom 160 kW a batéria s využiteľnou kapacitou 69,9 kWh. Tá má zaručiť dojazd 420 km.

C10 nebude ani brzdou v premávke. Poháňa ho zadný elektromotor s výkonom 160 kW. Z 0 na 50 km/h má zrýchliť za 3,6 sekundy. Aj kufrom s objemom 435 a po sklopení operadiel 1 410 litrov bude zdatným súperom pre renomované elektromobily zvučných mien. Počíta tiež s pokročilými technológiami, ako sú adaptívny tempomat, automatické núdzové brzdenie a systémy asistencie pri jazde v pruhoch, čo prispieva k vysokej bezpečnosti a komfortu. Pri pohľade do kabíny je jasné, že Leapmotor nešetril na digitalizácii a konektivite. Palubná doska nesie až dva veľké displeje. A to všetko majú dostať zákazníci za 36 400 eur. To bude vážny problém pre konkurentov. Cena novej Škody Elroq s podobne veľkým kufrom sa napríklad začína na 33 000 eurách, ale s batériou, ktorá má o 18 kWh menšiu kapacitu.

Pozor Aktualita:  Tak predsa. Mercedes-Benz predĺži život spaľovacím motorom

Leapmotor C10 (2024)

Leapmotor C10 (2024)

Celý článok tu: ZDROJ ZDE ….✅ REKLAMU ✅ Môžete tu mať napríklad vo forme spätného odkazu viac :Ceny reklamy
….