O novom Mercedese-Benz CLA sme písali už viackrát. Ide o kľúčový model, ktorý bude prvý z novej generácie elektromobilov. Bude mať úžasnú aerodynamiku, nový operačný systém MB.OS, 800 V batériu a dojazd cez 700 km. Časom však vysvitlo, že platforma Mercedes-Benz Modular Architecture (MMA) bude predsa len prispôsobená aj na montáž spaľovacích motorov. Je to múdre rozhodnutie, pretože nie všetky regióny sveta sú na elektrifikáciu pripravené. Tieto motory si však už nebude Mercedes-Benz vyrábať sám. Dodá mu ich divízia Horse, ktorú založil Renault spolu s čínskou spoločnosťou Geely, ktorá je zároveň jedným z najväčších akcionárov stuttgartskej značky. Dnes vieme, o aké motory pôjde.
Čítajte viac Mercedes-AMG: Je rozhodnuté, aj Affalterbach bude mať svoje ‘BMW XM‘
Motory rodiny FAME (Family of Modular Engines) budú mať 4-valcovú konštrukciu, čo je nepochybne dobrá správa, a budú elektrifikované. O ich podporu sa postará 48 V elektromotor-generátor s výkonom 20 kW, integrovaný priamo v novej osemstupňovej dvojspojkovej prevodovke 8F-eDCT, a malá li-ion batéria s kapacitou 1,3 kWh. Základný z agregátov bude mať zdvihový objem 1,5 litra. Podľa úrovne preplňovania dosiahne výkon 100, 120 alebo 140 kW. O úsporu paliva sa zaslúži nielen Millerov spaľovací cyklus, ale aj schopnosť rekuperovať brzdnú energiu na všetkých ôsmich prevodových stupňoch a schopnosti využívať čisto elektrický režim až do rýchlosti 100 km/h. Prekvapením je, že aj pri týchto verziách počíta CLA s možnosťou pohonu oboch náprav.
To znamená, že jeho platforma je pripravená aj pre hnací hriadeľ, ktorý bude prenášať silu motora k zadným kolesám. Takže architektúra MMA musela byť od počiatku vyvíjaná s týmto zámerom, i keď Mercedes-Benz sa nám snažil konceptom Vision CLA vnútiť predstavu, že ide o čistý elektromobil novej generácie. Za to ho ale nekarháme, ale chválime, inak by si pod sebou pílil konár. Ponuka spaľovacích verzií sa tak asi dotkne aj jeho budúcich súrodencov. Nasledovať má kombi CLA Shooting Brake a dve SUV, ktoré zastúpia GLA (EQA) a GLB (EQB). Skončí sedan, minivan triedy B aj hatchback, hoci práve ten mal doteraz najväčší podiel na predajoch triedy A.
Celý článok tu: ZDROJ ZDE ….✅ REKLAMU ✅ Môžete tu mať napríklad vo forme spätného odkazu viac :Ceny reklamy
….