Na nový Outlander sme čakali naozaj dlho. Na svete je totiž od roku 2021, no japonská automobilka ho predávala len na severoamerickom trhu. Európska verzia si musela počkať na nový plug-in hybridný pohon, aby Mitsubishi dokázalo plniť na starom kontinente emisné limity. Zdá sa však, že nekončené čakanie sa oplatilo. Zabudnite na fádne a nudné tvary predchodcu. Štvrtá generácia je jasne inšpirovaná konceptom Endelberg Tourer z roku 2019, ktorý predstavil dizajnový jazyk Bold Stride. Outlander má mohutnú horizontálnu kapotu a takmer kolmú prednú masku v štýle Dynamic Schield.
Čítajte viac Mitsubishi Outlander sa vráti. Reštart zvládne vďaka Nissanu
Úzke denné LED svetlá lemuje chrómová lišta. Tie hlavné sú umiestnené v masívnom nárazníku a využívajú 12 diód pre adaptívne funkcie. Dynamické smerové svetlá obsahujú až 21 „lediek“. Odkaz Endelbergu je jasný aj pri pohľade zboku, kde horizontálnemu pontónu karosérie dominujú výrazné prelisy, či pri tvare okien a masívneho zadného stĺpika. Podobne je to vzadu, kde sa objavuje 6-uholníkový prelis piatych dverí, inšpirovaný „rezervou“ legendárneho Pajera. Úzke svetlá dostali efektnú grafiku ležiaceho písmena T. Veľmi pomohla aj zmena proporcií. Na dĺžku pribudlo 24, na šírku 16 a na výšku 40 mm. Rázvor sa natiahol o 34 mm.
Takže na dĺžku má teraz Outlander 4 719, na šírku 1 826 a na výšku 1 750 mm. Nápravy sú od seba vzdialené 2 704 mm. Obúvať môže 18– alebo 20-palcové disky kolies. Zákazníci si budú môcť vybrať sedem farieb karosérie pri jednofarebnom vyhotovení a až 12 pri dvojfarebnom. Najväčšou novinkou v palete odtieňov je prémiový sivý lak Moonstone Grey s výrazne modrým nádychom. Tento lak tvoria až tri vrstvy, čo mu dáva mimoriadnu hĺbku a premenlivosť podľa aktuálnych svetelných pomerov. Má pôsobiť ako diamant. Dizajn dotvárajú výbavové línie Inform, Invite, Intense a Instyle.
V interiéri sľubuje Mitsubishi viac priestoru a lepší výhľad. Horizontálna palubná doska nesie digitálny prístrojový panel s uhlopriečkou 12,3 palca a rovnako veľkú dotykovú obrazovku infotainmentu SDA (Smartphone link Display). Samozrejmosťou je možnosť ovládania niektorých funkcií na diaľku, aktualizácia softvéru a využívanie rôznych aplikácií cez platformu Nissan Connect. Konektivitu so smartfónmi zabezpečuje bezdrôtové rozhranie Apple CarPlay a Android Auto. Indukčná nabíjačka má výkon 15 W. Vychytávkou je špičkové audio Yamaha, ktoré môže mať osem alebo 12 reproduktorov vrátane subwoofera.
Základom komfortu však majú byť nové sedadlá s odvetrávaním aj masážnymi funkciami, ako aj vysoký akustický komfort a minimum vibrácií. Ergonómiu zlepšuje zachovanie množstva hardvérových ovládačov. Trojzónová klimatizácia sa môže pochváliť samostatným panelom. Nešetrilo sa ani na zadných cestujúcich, ktorí majú k dispozícii vyhrievané sedadlá a v porovnaní s minulosťou vyššie operadlá. Svetlo vpúšťa do kabíny panoramatické strešné okno s dĺžkou 928 a so šírkou 702 mm. Časť z neho možno otvárať. Výber kvalitných materiálov má navodiť upokojujúci pocit. V kufri odvezie Outlander 495 litrov batožiny a po sklopení operadiel delených v pomere 40 : 20 : 40 až 1 422 litrov.
Sympatické je, že napriek využívaniu spoločnej platformy s Nissanom X-Trail si Outlander uchoval špecifickú techniku. Ide totiž o plug-in hybrid. A zásadne vylepšený. Predný elektromotor má výkon 85 a zadný 100 kW. Energiu čerpajú z li-ion batérie s kapacitou 22,7 kWh, čo je takmer dvojnásobok v porovnaní s minulosťou. Tretím do partie je atmosférický 4-valec s objemom 2,3 litra s integrovaným výfukovým potrubím a recirkuláciou výfukových plynov, ktorý má úlohu generátora elektrickej energie. Jeho výkon síce nepoznáme, ale ten systémový je 225 kW. To znamená medzigeneračný nárast až o 40 %. Takže Outlander teraz zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy.
Radikálne sa predĺžil aj čisto elektrický dojazd. S novým akumulátorom je to až 86 km. Vďaka tepelnému manažmentu batérie a tepelnému čerpadlu pre okruh klimatizácie, by mal byť plug-in hybridný pohon štedrý v dojazde aj počas chladných mesiacov. V elektrickom móde zvláda jazdu rýchlosťou 135 km/h, teda tesne nad diaľničným limitom. K dispozícii sú známe jazdné módy Normal, elektrický EV, Save pre uchovanie nergie na čas, keď sa ju vodič rozhodne použiť a nabíjací Charge. Nabíjanie externých spotrebičov zabezpečuje systém V2H, ktorý nebýva zďaleka štandardom ani pri niektorých čistých elektromobiloch.
Obrovskou výhodou je možnosť nabíjať akumulátor jednosmerným prúdom. Na 50-kilowattovej nabíjačke by ste nemali stráviť viac ako 30 minút. Takto sa dá elektrický režim využívať oveľa častejšie. Aj preto si Mitsubishi trúfa udávať priemernú spotrebu na úrovni 0,8 litra na 100 km. Pritom sa nebráni náročnejším úlohám. Pohon oboch náprav S-AWC má totiž sedem jazdných módov – Normal, Eco, Power, Tarmac (asfalt), Gravel (šotolina), Snow (sneh) a Mud (bahno). Podvozok s plne nezávislým zavesením všetkých kolies dostal aktualizované nastavenie tlmenia a pruženia, ale aj ľahké hliníkové prvky, duté stabilizátory, odľahčené čapy, hydraulické puzdrá uchytenia ramien, ale aj nové riadenie.
Čítajte viac Test: Mitsubishi ASX – japonský Captur prekvapí spotrebou
Mitsubishi tak sľubuje mimoriadne komfortnú a tichú jazdu. O bezpečnosť sa stará 12 pokročilých asistenčných systémov vrátane udržiavania v jazdnom prúde, adaptívneho tempomatu, stabilizácie prívesu či automatického brzdenia pri cúvaní. Predaj v Európe automobilka odštartuje začiatkom budúceho roka. Ceny zatiaľ nepoznáme. Zato vieme, že na Outlander budú mať zákazníci záruku na päť rokov alebo na 100 000 kilometrov. Pri hybridnom pohone môžu však počítať so zárukou až na osem rokov alebo 160 000 km a na karosériu dostanú záruku 12 rokov.
Celý článok tu: ZDROJ ZDE ….✅ REKLAMU ✅ Môžete tu mať napríklad vo forme spätného odkazu viac :Ceny reklamy
….