Nie všetko, čo napíšete na Facebook, patrí sociálnej sieti. Meta musí obmedziť množstvo dát použitých na reklamu

Súdny dvor Európskej únie zverejnil rozsudok v prípade zneužitia osobných údajov rakúskeho občana Maxa Schremsa na cielenú reklamu na sociálnej sieti Facebook. M. Schrems tvrdil, že Facebook bez jeho vedomia a súhlasu zneužil verejne zdieľané informácie o jeho sexuálnej orientácii na reklamné účely. Prípadom sa od roku 2020 zaoberali rakúske súdy, ktoré ho v roku 2021 postúpili Súdnemu dvoru. Ten sa mal vyjadriť k tomu, či zverejnením citlivých informácií vzniká sociálnej sieti nárok na ich ľubovoľné použitie.

Rozsudok bol v tomto prípade jednoznačný – Meta musí zmeniť svoj prístup k spracovaniu osobných údajov na účely personalizovanej reklamy. Európske nariadenie o ochrane údajov (skr. GDPR) totiž presne stanovuje, že informácie, ktoré sa týkajú citlivých oblastí, ako je sexuálna orientácia, rasa, etnicita alebo zdravotný stav, nemôžu byť spracované bez explicitného súhlasu používateľa. Súd jednoznačne uviedol, že takéto údaje nie je možné používať bez obmedzení v čase alebo bez rozlišovania o aké typy údajov ide. Takisto nemôžu byť použité len preto, že boli na sociálnej sieti zverejnené.

Pozor Aktualita:  Oranžová řada Filharmonie Hradec Králové zahájila sezónu koncertem pro děti i rodiče

Nový európsky precedens

Meta na margo rozsudku tvrdí, že citlivé údaje nekategorizuje a nepoužíva ich na cielenú reklamu. Bráni sa aj tým, že ochrana súkromia je pre ňu prioritou a investovala viac ako päť miliárd eur do zabezpečenia súkromia používateľov v rámci všetkých svojich produktov. Poskytovať im má tiež širokú škálu nástrojov a nastavení, ktoré im umožňujú kontrolovať, ako a kde sú ich údaje spracovávané.

Napriek tomu je tento prípad pre Metu veľkou výzvou, nakoľko podkopáva jej obchodný model, ktorý je založený na zbere a analýze obrovského množstva osobných (verejných a aj neverejných) údajov. Odborníci tvrdia, že toto rozhodnutie bude mať významný dopad na jej podnikanie aj mimo krajín Európskej únie, keďže podobné nariadenia a právna ochrana platia aj v iných krajinách.

Pozor Aktualita:  Prírodu v Tichej doline zachránili odvážni ochranári

Britský server BBC tiež cituje právničku žalobcu M. Schremsa, Katharinu Raabe-Stuppnig, podľa ktorej rozsudok znamená, že len malá časť údajov, ktoré Meta zhromažďuje, bude môcť byť použitá na reklamu. A to dokonca aj v prípadoch, keď používatelia poskytnú súhlas s personalizovanými reklamami.

Celý článok tu: ZDROJ ZDE ….✅ REKLAMU ✅ Môžete tu mať napríklad vo forme spätného odkazu viac :Ceny reklamy
….