Nosila ho totiž zrejme najznámejšia francúzska kráľovná Mária Antoinetta. Najstarší klenotnícky dom na svete, ktorý stojí za vznikom šperku, chce vďaka nemu prilákať viac amerických zákazníkov, napísala agentúra AFP.
„Čo je na tomto náramku zaujímavé, je, že nám ukazuje, aký vkus mala kráľovná,“ povedala v rozhlasovej stanici franceinfo kreatívna riaditeľka Melleria Laure-Isabelle Mellerio.
Náramok s kvetinovými motívmi z rubínov a striebra zdobí sedem antických kamejí. Nie je ale zo zlata ani diamantov. Ako vysvetľuje Melleriová, nejde o typicky okázalý šperk z kráľovského dvora. Jeho význam je skôr historický.
Jean-Baptiste Mellerio, predok Melleriovej, prišiel okolo roku 1780 pred brány Versailleského paláca a ponúkal na predaj tento náramok. Kráľovná Mária Antoinetta, ktorá mala záľubu v antickom umení, si náramok všimla a buď ho zakúpila, alebo jej ho Mellerio dal darom. Posledná francúzska kráľovná si šperk ponechala až do svojej popravy gilotínou v roku 1793.
Rodina Melleriových, ktorá náramok opäť vlastní, ho teraz vystavuje v luxusnom obchodnom dome Bergdorf Goodman na Piatej avenue v New Yorku až do konca októbra. Podľa franceinfo si od toho firma sľubuje, že tak zaujme nových zákazníkov v Spojených štátoch.
Melleriová spoločne s generálnym riaditeľom Christophom Mélardom odmietli oznámiť údaje o tržbách klenotníctva. Agentúre AFP ale potvrdili, že Američania hneď po Japonkách predstavujú najväčšiu zahraničnú klientelu firmy.
„Mellerio má silné väzby na Japonsko a japonskú cisársku rodinu,“ uviedol Mélard. Podiel Američanov, ktorí u Melleria nakupujú, sa od roku 2019 zväčšil z dvoch percent na dvadsať. Podľa odborníkov však svetový trh s luxusným tovarom vykazuje známky spomalenia.
Celý článok tu: ZDROJ ZDE ….✅ REKLAMU ✅ Môžete tu mať napríklad vo forme spätného odkazu viac :Ceny reklamy
….