Nové BMW 2 Gran Coupé na naftové motory nezanevrelo

Mnichovská automobilka pred pár dňami predstavila modernizované BMW radu 2 Gran Coupé. Novinka je oproti predchodcovi dlhšia o 20 mm (celkom 4546 mm), širšia o 15 mm (na 1800 mm) a vyššia, má 1 435 mm, čo prispelo k zväčšeniu priestoru vo vnútri.

Auto sa do predaja dostane budúci rok na jar a zaujme pomerne širokou ponukou motorov, v ktorej nechýbajú v súčasnosti populárne mild hybridy, no sú v nej aj dva naftové motory a nechýba ani pohon 4×4. Primárne však bude auto jazdiť s pohonom prednej nápravy.

Vyskúšali sme nové BMW X1

Začnime rovno motormi: s naftovými budú na výber modely 218d a 220d Gran Coupé s výkonom 150 a 163 koní, pričom druhý z nich je vybavený 48V mild hybridnou technológiou. Ďalšími zaujímavými variantmi sú napríklad BMW 220 Gran Coupé s výkonom 170 koní, ktoré zrýchli z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy alebo extra výkonné BMW M235 xDrive Gran Coupé, ktoré bude mať pod kapotou až 300 koní a stovku zvládne za menej ako 5 sekúnd. Maximálny krútiaci moment bude mať 400 Nm a samozrejme, ako už naznačuje jeho názov, nechýba ani pohon 4×4.

Nové BMW 2 Gran Coupé – motory a výkony

Model 220 M235 xDrive 218d 220d
Motor radový zážihový trojvalec, turbo TwinPower radový zážihový štvorvalec, turbo TwinPower radový vznetový štvorvalec, turbo TwinPower radový vznetový štvorvalec, turbo TwinPower
Objem 1499 ccm 1998 ccm 1995 ccm 1995 ccm
Výkon/Toč. moment 125 kW/280 Nm 221 kW/300 Nm 110 kW/360 Nm 120 kW/400 Nm
Mild hybrid áno nie nie áno
Spotreba 5,2–5,7 l/100 km 7,5–8,2 l/100 km 4,6–5,0 l/100 km 4,2–4,6 l/100 km
Zrýchlenie na 100 km/h 7,9 s 4,9 s 8,4 s 8,0 s
Najvyššia rýchlosť 230 km/h 250 km/h 226 km/h 226 km/h
Prevádzková hmotnosť 1525 kg 1575 kg 1565 kg 1600 kg
Pozor Aktualita:  Škoda a Hyundai chcú spolupracovať na vodíkovej doprave

Jednou z hlavných technologických inovácií, ktoré BMW 2 Gran Coupé prináša, je práve už spomenutá 48V mild hybridná technológia. Táto kombinácia elektrického a spaľovacieho motora ponúka lepší výkon, nižšiu spotrebu paliva a nižšie emisie. Napríklad trojvalcový motor BMW 220 Gran Coupé má výkon 170 koní a jeho deklarovaná spotreba sa pohybuje medzi 5,2 až 5,7 litrami na 100 kilometrov.

Podvozok nového BMW 2 Gran Coupé bol navrhnutý tak, aby poskytoval vyvážený kompromis medzi cestovným komfortom a dynamikou. Pre prednú nápravu s priečnymi spodnými ramenami a zadnú trojprvkovú nápravu bolo vyvinuté veľké množstvo nových komponentov, určených na zvýšenie tuhosti a zníženie hmotnosti zavesenia kolies.

Nové BMW radu 2 Gran Coupé (2024)

Nové BMW radu 2 Gran Coupé (2024)

Použitie tuhých stabilizátorov na oboch nápravách znižuje nielen náklony karosérie, ale taktiež zvyšuje jazdný komfort a presnosť riadenia. Predná a zadná náprava sú vybavené odolnými ložiskami kolies, ktoré minimalizujú trenie aj hmotnosť. Na mieru navrhnutá zadná náprava sa vyznačuje vysokou tuhosťou, je umiestnená na pomocnom ráme s pevným uložením a sľubuje presné vedenie kolies aj pri vysokých hodnotách bočného zrýchlenia. Pre náročnejších vodičov je k dispozícii adaptívny M podvozok, ktorý umožňuje prispôsobenie jazdných vlastností podľa preferencií vodiča.

Pozor Aktualita:  Florida bojuje po hurikáne s požiarmi elektromobilov

Nové BMW 2 Gran Coupé je vybavené pokročilými asistenčnými systémami. Štandardom je varovanie pred čelnou zrážkou, pred chodcami a cyklistami a monitoring jazdy vo zvolenom jazdnom pruhu. Pokročilejší Driving Assistant Plus a Professional rozširujú tieto funkcie o adaptívny tempomat s funkciou Stop & Go a automatické udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu pri rýchlostiach až do 210 km/h. Pri parkovaní zasa vodičom pomáha parkovací asistent, ktorý obsahuje cúvaciu kameru a asistent cúvania, schopný zopakovať posledných 200 metrov jazdy.

Nové BMW radu 2 Gran Coupé (2024)

Nové BMW radu 2 Gran Coupé (2024)

Pokiaľ ide o dizajn, tak auto má novú prednú masku s podsvieteným rámom, na C-stĺpiku pribudlo decentné označenie modelového radu a prvýkrát si zákazníci môžu zvoliť aj kontrastnú lesklú čiernu strechu.

V interiéri nového BMW 2 Gran Coupé sa nachádza prehľadný a moderný zaoblený displej, ktorý kombinuje 10,25-palcový digitálny kokpit a 10,7-palcový displej infotainmentu. Ten sa môže pochváliť najnovšou verziou operačného systému BMW iDrive 9.Ikonický otočný ovládač iDrive však už v aute nenájdete. Samozrejmosťou je kompatibilita s Apple CarPlay a Android Auto a nechýbajú ani digitálne služby BMW ConnectedDrive, umožňujúce vodičom personalizovať svoje vozidlo cez mobilnú aplikáciu.

Pozor Aktualita:  Už aj Briti túžia viac po dieseloch ako elektromobiloch. Automobilky bijú na poplach

Auto sa do predaja dostane na jar budúceho roku, pravdepodobne už v marci.

Celý článok tu: ZDROJ ZDE ….✅ REKLAMU ✅ Môžete tu mať napríklad vo forme spätného odkazu viac :Ceny reklamy
….