Peugeot E-408: Po dvoch rokoch aj ako elektromobil. Batéria je opäť lepšia

Peugeot uviedol modelový rad 408 na trh v roku 2022. Bol veľkým spestrením, pretože skombinoval športovú siluetu fastbacku s výhodami crossoverov. Hneď od počiatku sa v ponuke v ponuke objavili čisto benzínové verzie 1,2 PureTech (96 kW) a dva plug-in hybridy so 4-valcom 1,6 PHEV (132, 162 kW). Začiatkom tohto roka debutoval nový mild-hybrid 1,2 Hybrid (100 kW) spojený s elektrifikovanou 6-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou e-DSC6, ktorá integruje elektromotor s výkonom až 21 kW. To však nie je koniec elektrifikácie. Veď Peugeot nám už pred dvoma rokmi sľúbil čisto batériovú verziu. A ten čas práve nadišiel. Veľké zázraky ale nečakajte. Štyristoosmička je stále postavená na staršej platforme e-EMP2, ktorá neumožňuje montáž veľkých batérií, ktoré už používajú model e-3008 a e-5008 na platforme STLA Medium.

Porovnali sme Peugeot 208 a Toyotu Yaris

K pokroku v porovnaní s Peugeotom e-308 či Citroënom ë-C4X však predsa len prišlo. Batéria s chémiou NMC 811 (80 % niklu, 10 % mangánu, 10 % kobaltu) má totiž využiteľnú kapacitu 58,2 kWh, čo je o 7,2 kWh viac v porovnaní so spomínanými modelmi. Skladá sa z 18 modulov. Zdrojom energie je predný synchrónny elektromotor s permanentnými magnetmi, s výkonom 157 kW a krútiacim momentom 345 Nm. Pri priemernej spotrebe 15,2 kWh na 100 km sľubuje Peugeot normovaný dojazd 453 km. To aj vďaka solídnej aerodynamike karosérie s hladkým podvozkom, zaslepenou maskou a splývavou siluetou kabíny. Vodič si môže vybrať z troch jazdných režimov. V základnom je výkon obmedzený na 140 kW a krútiaci moment na 300 Nm.

Vzadu je jediným avízom batériového pohonu... Foto: Peugeot

Peugeot E-408 – 2024 Vzadu je jediným avízom batériového pohonu nápis E 408.

Peugeot - elektrifikované pohony MHEV a PHEV Čítajte viac Peugeot predstavuje novú generáciu mild-hybridov a plug-in hybridov

Pozor Aktualita:  Autovlak medzi Košicami, Popradom a Prahou nebude 6 mesiacov jazdiť

V režme Sport dosahuje elektromotor maximum výkonu. Aktivuje sa však krátkodobo aj v situácii, ak vodič stlačí plynový pedál až na podlahu, napríklad pri predbiehaní, čo je známa funkcia “kick down“ Režim Eco s výkonom 125 kW optimalizuje dojazd pri zachovaní dostatočného komfortu. E-408 tiež disponuje trojstupňovou reguláciou rekuperácie, čo je tiež novinka. Nastavuje sa krídelkami na volante. Nízka rekuperácia (-0,6 m/s) má spomalením pocitovo blízko brzdeniu spaľovacím motorom, stredná úroveň (-1,3 m/s˛) ponúka zvýšené spomalenie pri uvoľnení plynového pedála a vysoká (-2,0 m/s˛) je určená pre maximálnu regeneráciu brzdnej energie. Posledné dve úrovne automaticky rozsvecujú zadné brzdové svetlá, pretože intenzita spomalenie zodpovedá použitiu brzdového pedála. Energiou pomáha šetriť aj štandardne dodávané tepelné čerpadlo.

Infotainment obsahuje nové funkcie súvisiace s... Foto: Peugeot

Peugeot E-408 – 2024 Infotainment obsahuje nové funkcie súvisiace s elektrickým pohonom a nabíjaním. K dispozícii je aj plánovač trás s návrhmi na nabíjanie.

Peugeot e-3008 - 2023 Čítajte viac Peugeot e-3008/5008: S väčšou batériou zvládnu až 700 km

Pozor Aktualita:  Oprava mosta v Trstenej skončila. Výrazne sa zvýšila jeho nosnosť

Z domáceho wallboxu je možné Peugeot E-408 nabíjať striedavým prúdom s výkonom 11 kW. Na jednosmerných rýchlonabíjačkách podporuje E-408 nabíjanie s výkonom 120 kW. Z 10 na 80 % by ste tak mali akumulátor nabiť za 30 minút. Nabíjanie na dlhých trasách optimalizuje plánovač ciest, ktorý pomocou navigácie a špeciálneho algoritmu navrhne ideálne zastávky na nabíjacích staniciach tak, aby ste do cieľa dorazili čo najskôr. Inak sa elektrická verzia štyristoosmičky nijak extra nelíši od verzií so spaľovacím motorom. Má tiež tradičný i-Cockpit s 10-palcovým prístrojovým panelom, dvojzónovú klimatizáciu, vyhrievané sedadlá a volant a okrem základnej výbavy Allure aj matrixové LED svetlá či ambientné osvetlenie kabíny. Peugeot tiež sľubuje vysoký akustický a tepelný komfort.

Peugeot E-408 - 2024

Peugeot E-408 - 2024

Objem batožinového priestoru je identický s plug-in hybridom 1,6 PHEV. Má teda 471 litrov a po sklopení operadiel celkových 1 545. Poradí si tiež s predmetmi dlhými až 1 890 mm. Lepšie je na tom len mild-hybrid a čisto spaľovacia verzia, do ktorých naložíte už v základe 536 litrov batožín. Balík asistenčných systémov obsahuje adaptívny tempomat s funkciou Stop and Go, detekciu chodcov aj cyklistov, udržiavanie v jazdnom pruhu, čítačku dopravných značiek či varovanie pri cúvaní z parkovacieho miesta. Dostupný je vo verziách Allure a GT. Peugeot už zverejnil francúzske ceny. Novinka začína na 38 200 eurách. Automobilka poskytuje záruku na osem rokov alebo 160 000 km.

Pozor Aktualita:  Alfa Romeo 4C: Je to tak. Taliani vrátili na scénu kupé, ktoré dávno zmizlo z liniek

Peugeot 3008 -2024 Čítajte viac Videotest: Peugeot 3008 – po prvýkrát aj na elektrinu Celý článok tu: ZDROJ ZDE ….✅ REKLAMU ✅ Môžete tu mať napríklad vo forme spätného odkazu viac :Ceny reklamy
….