Sociálne siete Instagram a Facebook musia obyvateľom Európskej únie ponúknuť alternatívny prístup k službám bez reklám. Rôzne pokusy a kľučky zlyhali a tak sa Meta pred časom rozhodla, že si bude stratu príjmu z reklamy kompenzovať špeciálnym predplatným. Jeho výška však bola absurdne vysoká. Tak vysoká, že by si služby predplatil len málokto. Európska únia však na firmu vyvíjala tlak, aby používateľom umožnila rozhodnúť sa, či sa chcú podeliť o svoje súkromné informácie, ktoré by boli použité na cielenú reklamu. Výsledok? Ešte lacnejšie predplatné, ktoré Meta oznámila v týchto dňoch.
Prečo predplatné a prečo práve v EÚ?
S myšlienkou predplatného Meta prišla práve ako s reakciou na prísnejšie pravidlá v oblasti ochrany osobných údajov v krajinách Európskej únie. Od používateľov, ktorí si zaplatia za predplatné, spoločnosť nebude zbierať údaje za účelom personalizácie reklamy, čo je jedno z hlavných požiadaviek európskej legislatívy. V dôsledku nariadení Európskeho súdneho dvora totiž Meta nesmie používať osobné údaje bez explicitného súhlasu používateľov. Táto úprava, ktorá zaviedla možnosť platiť za používanie Facebooku a Instagramu bez reklám, umožňuje spoločnosti aj naďalej poskytovať svoje služby v súlade s európskymi reguláciami a zároveň pokračovať v generovaní príjmov.
Výrazné zlacnenie – krok k väčšiemu záujmu?
Počiatočné ceny predplatného v absurdnej výške približne 10 eur pre jednu platformu a 13 eur za balík oboch aplikácií boli po kritike a nižšom záujme znížené o 40 percent. Táto cenová úprava má prilákať viac používateľov, ktorí sú ochotní platiť za ochranu svojho súkromia. Aj napriek zľave je počiatočná cena 6 eur za „bezreklamový“ prístup k jednej aplikácii vysoká. Meta však tvrdí, že na základe jej interných prieskumov je primeraná a zodpovedá očakávaniam väčšiny používateľov.
Ako to bude fungovať?
Používatelia, ktorí si predplatia verziu bez reklám, získajú prístup k Facebooku a Instagramu bez akéhokoľvek sponzorovaného obsahu. Meta tiež sľubuje, že dá týmto používateľom viac kontroly nad tým, aké príspevky vidia vo svojich informačných kanáloch. Znamená to, že na rozdiel od tradičných modelov, kde sa obsah na Facebooku a Instagrame často prispôsobuje na základe analytiky a algoritmov, ktoré vychádzajú zo sledovania aktivít používateľov, bude obsah riadený skôr algoritmami, ktoré nebudú zahŕňať personalizovanú reklamu.
Predplatné bude dostupné iba v Európskej únii, Švajčiarsku, Nórsku a na Islande, pričom mimo Európy Meta zatiaľ neplánuje rozširovať tento model. Spoločnosť zdôrazňuje, že jej hlavným záujmom je ochrana osobných údajov európskych používateľov, a preto nevidí momentálne dôvod zavádzať tento model globálne.
Celý článok tu: ZDROJ ZDE ….✅ REKLAMU ✅ Môžete tu mať napríklad vo forme spätného odkazu viac :Ceny reklamy
….