Väčšina ľudí sa dokáže zorientovať v základných číslach a počtoch núl povedomého milióna (6 núl) či miliardy (9 núl). O čosi ťažšie je to pri predstave čísel, ktoré majú viac núl. Napríklad bilión má dvanásť núl, biliarda pätnásť a trilión má núl až osemnásť. V tomto kontexte vyznieva pokuta pre spoločnosť Google, ktorú jej udelilo Rusko, ako zlý vtip alebo omyl. Ruské súdy totiž firme udelili pokutu v astronomickej výške dvoch deciliónov rubľov. Že ste o takomto čísle ani nepočuli? Nuž, niet divu. Číslo s 36 nulami by mohlo poslúžiť akurát tak na výpočet súhrnu hrubého domáceho produktu všetkých krajín na svete. Pokuta, ktorú Rusko vymeralo je taká vysoká, že aj hovorca Kremľa, Dmitrij Peskov priznal, že si “takúto sumu nedokáže ani len predstaviť.” Podľa neho má však množstvo symboliky.
Prečo sa Google dostal do nemilosti Kremľa? Je to kvôli obmedzeniam, ktoré Google zaviedol voči ruským štátnym médiám na svojej platforme YouTube. Google blokuje obsah viacerých ruských štátnych kanálov, vrátane tých, ktoré šíria prokremeľskú propagandu a informácie schvaľované vládou. Hoci tieto obmedzenia začali už v roku 2020, situácia sa vyostrila po invázii Ruska na Ukrajinu v roku 2022, keď sa mnohé západné spoločnosti, vrátane technologických gigantov, rozhodli ukončiť svoje aktivity na ruskom trhu alebo ich obmedziť.
Ako uviedol server BBC, eskalácia napätia medzi Google a ruskými úradmi vyvrcholila rozhodnutím súdu o pokute, ktorá sa každý týždeň zdvojnásobuje, až kým Google nezruší blokovanie ruských kanálov. Google však na túto požiadavku zatiaľ nereagoval, pričom ruské médiá pravidelne poukazujú na to, že pokuta neustále rastie. Ako uviedol Peskov, symbolický význam pokuty spočíva v odmietaní zasahovania do suverenity Ruska a jeho práva na šírenie informácií spôsobom, ktorý uznáva za vhodný. „Google by nemal obmedzovať činnosť našich vysielateľov na svojej platforme,“ vyjadril sa Peskov a zároveň naznačil, že je dôležité, aby Google prehodnotil svoje rozhodnutia.
Celý článok tu: ZDROJ ZDE ….✅ REKLAMU ✅ Môžete tu mať napríklad vo forme spätného odkazu viac :Ceny reklamy
….