Škoda má v Indii ambiciózne plány. Na miliardovom trhu už predáva špecifické modely Slavia a Kushaq. Sedan aj SUV vyvinula vo svojom indickom centre v Pune, kde tieto autá aj vyrába. Kvalitou a vybavením nemajú ďaleko od tých európskych, no cenou dokážu osloviť aj menej solventnú klientelu. My Európania môžeme Indom len a len závidieť. Dôkazom je aj tretí indický model Škody. SUV Kylaq s dĺžkou pod štyri metre si totiž môžu tamojší zákazníci dopriať od 8 700 eur! To je priam rozprávková cenovka, na ktorú môžeme v Európe zabudnúť.
Čítajte viac Škoda Kodiaq RS: Druhá generácia prináša o trochu viac výkonu a lepší podvozok
Pritom nejde o nejaký „šmejd“ z hľadiska kvality, vybavenia či bezpečnosti. Naopak, Škoda zdôrazňuje, že aj jej indické autá plnia kvalitatívne štandardy koncernu Volkswagen. Veď to bol aj hlavný dôvod, prečo sa pri indickej ofenzíve rozhodla vyvinúť novinky vo vlastnej réžii a upustila od plánovanej spolupráce so Suzuki či s indickým koncernom Tata. Kylaq pritom mieri do najpopulárnejšieho segmentu indického trhu, ktorý má až 30-percentný podiel. Autá s dĺžkou pod štyri metre sú tam totiž daňovo zvýhodnené.
Kylaq postavený na platforme MQB-A0-IN sa rozhodne nemusí hanbiť ani za svoj dizajn. Napriek kompaktným rozmerom s dĺžkou 3 995, so šírkou 1 783 a s výškou 1 619 mm má všetky typické prvky „škodováckeho“ štylistického jazyka, dokonca toho nového. Po Elroqu je totiž len druhým modelom reprezentujúcim štýl Modern Solid. Vidieť to na jeho lesklej prednej maske, prepojenej s úzkymi dennými svetlami, ktoré plnia aj úlohu obrysových a smerových svetiel. Klasické žiarovky v Kylaqu nenájdete. Prednosť dal diódam, a to vpredu aj vzadu.
Z profilu pôsobí Kylaq robustne a spoľahlivo. Svetlá výška podvozka 180 mm ho spolu s plastovou ochranou spodných partií karosérie predurčuje, aby zvládal nekvalitnú indickú infraštruktúru a prašné cesty. Zadné nedelené svetlá sú prepojené čiernou plastovou lištou. Moderný interiér používa 10,1-palcový infotainment a zabezpečuje konektivitu so smartfónmi cez bezdrôtové rozhrania Apple CraPlay a Android auto. Aj prístrojový panel má podobu displeja s uhlopriečkou osem palcov. Do kufra sa zmestí 466 litrov batožín, čo je rekord v triede, a po sklopení operadiel je to až 1 265 litrov.
Nechýbajú ani prvky Simply Clever, napríklad priestor na odkladanie plató, odkladacie priestory vo dverách a stredovej konzole, výklopné háčiky v kufri, ale aj držiaky na fľaše, vešiaky na kabáty, kapsy na mobil na zadnej strane operadiel predných sedadiel či spona na parkovací lístok. O bezpečnosť sa stará už v základnej verzii 25 prvkov aktívnej a pasívnej bezpečnosti. Napríklad šesť airbagov, multikolízna brzda, regulácia preklzu kolies alebo stabilizačný systém ESP, ktorý nie je v Indii zďaleka štandardom. Vyššie verzie vybavenia pridávajú ďalších desať prvkov, napríklad kontrolu tlaku v pneumatikách alebo hill-holder.
Čítajte viac Škoda Fabia má 25 rokov. Nie vo všetkom tromfla ‘Feldu‘
O pohon sa postará výlučne 3-valcový motor 1,0 TSI s výkonom 85 kW a krútiacim momentom 178 Nm. Spojený bude so 6-stupňovou manuálnou alebo so 6-stupňovou automatickou prevodovkou. Pravdepodobne pôjde o klasický automat s hydrodynamickým meničom. Šprint na stovku má Kylaq zvládať za 10,5 sekundy. Zákazníci si budú môcť vybrať z piatich farieb karosérie vrátane nového zlatého odtieňa Olive, ktorý má premiéru. Z ďalších voliteľných prvkov spomeňme elektricky nastaviteľné ventilované sedadlá, kožené čalúnenie, automatickú klimatizáciu, elektricky ovládané strešné okno alebo dvojfarebné vyhotovenie interiéru.
Kylaq najazdil 800 000 testovacích kilometrov, počas ktorých si vyskúšal teploty od –10 °C až do +85 °C či nadmorskú výšku až 3 000 m n. m. Vyrábať ho budú v závode Škody Chagan v Indii popri Slavii a Kushaqu. Väčšina komponentov pochádza tiež od v Indii lokalizovaných dodávateľov. Novinka to však nebude mať ľahké. Konkurovať bude takým zavedeným hráčom, ako sú Maruti Suzuki Breeza či Hyundai Venue. Posledné údaje o indických registráciách navyše Škodu veľmi netešia. V prvom polroku česká automobilka predala na tamojšom trhu len 16 000 áut v porovnaní s 23 000 kusmi v prvom polroku vlaňajšieho roka.
Čítajte viac Nová Škoda Elroq – poznáme oficiálne slovenské ceny, sú prijateľné
Škoda, že Kylaq, podobne ako Kushak a Slavia, ostanú len indickou záležitosťou. Veď ako ukazujú predaje Dacie na starom kontinente, Európa priam prahne po jednoduchých a lacných autách. Až sa čudujeme, prečo česká automobilka na svojich európskych mediálnych stránkach o Kylaqu informuje tak podrobne. Akurát tým môže nahnevať svojich priaznivcov. Veď základná Fabia s atmosférickým 4-valcom 1,0 MPI (59 kW), teda ešte slabším motorom, ako má Kylaq, dnes štartuje na cene 15 690 eur.
Celý článok tu: ZDROJ ZDE ….✅ REKLAMU ✅ Môžete tu mať napríklad vo forme spätného odkazu viac :Ceny reklamy
….