Stellantis: Ak ľudia nebudú kupovať viac elektrických áut, znížime výrobu tých spaľovacích

Od roku 2025 Európska únia zníži súčasný flotilový emisný priemer, platný od roku 2020, zo 116 gramov CO₂/km na 93,5 gramu. To znamená, že autá by mali mať priemernú spotrebu asi štyri litre paliva na 100 km. Samozrejme, z technologického hľadiska je to fikcia. No nie z pohľadu pokút. Každý gram navyše z každého predaného auta bude Brusel trestať sankciou 95 eur.

„Ak predaj elektrických vozidiel zostane na dnešnej úrovni, európsky automobilový priemysel bude možno musieť zaplatiť 15 miliárd eur na pokutách alebo sa vzdať výroby vyše 2,5 milióna áut,“ povedal šéf Renaultu Luca de Meo pre rozhlasovú stanicu France Inter 7. septembra. Automobilky a združenie európskych automobilových výrobcov preto chceli, aby budúci rok zostal emisný priemer zachovaný. Proti tejto iniciatíva sa však jednoznačne postavil Stellantis a jeho šéf Carlos Tavarez.

Alfa Romeo Tonale Pomigliano 2 Čítajte viac ‘Vezuv‘ ožíva: Stellantis v novembri zastaví výrobu v troch talianskych fabrikách

Stellantis je však teraz prvým koncernom, ktorý oficiálne oznámil, že v budúcom roku zníži výrobu áut so spaľovacími motormi tak, aby „nevytŕčal“ z emisného koša a nemusel platiť obrovské stámiliónové až miliardové pokuty. Jeho šéf sa taktiež evidentne domnieva, že ak Stellantis obmedzí výrobu spaľovacích áut, ľudia jednoducho budú musieť kupovať elektromobily. A tento spôsob uvažovania sa mu môže vypomstiť, čo sa už aj v súčasnosti deje. Dopyt po koncernových autách tento rok výrazne klesá, dôvodom je predovšetkým neatraktívna ponuka, keď sa Stellantis snaží ľuďom vnucovať hlavne drahé autá, na ktorých má oveľa vyššiu maržu.

Pozor Aktualita:  Dajte si pozor! Organizovaná skupina na Slovensku vo veľkom kradne karavany

Stellantis je teda pripravený znížiť výrobu áut so spaľovacími motormi v budúcom roku, aby splnil svoje emisné ciele EÚ na rok 2025 a neplatil pokuty za emisie. Znižovanie výroby by sa mohlo začať už 1. novembra, povedal Jean-Philippe Imparato, ktorý bol 10. októbra v rámci rozsiahlej zmeny manažmentu vymenovaný za výkonného (prevádzkového) riaditeľa pre európsky región, ktorý zahŕňa Euráziu a Turecko. Imparato bol predtým generálnym riaditeľom Alfy Romeo a pred fúziou Stellantis v januári 2021 bol generálnym riaditeľom Peugeotu v skupine PSA.

Carlos Tavares, šéf koncernu Stellantis Čítajte viac Šéf Stellantisu sa už háda takmer s každým. Aj s vlastnými predajcami

Aby automobilka novým emisným kvótam vyhovela, mali by v budúcom roku tvoriť 20 až 25 percent jej predaja elektromobily. Aktuálne je však pod 13 percentami a záujem o elektrické autá navyše klesá, takže ide o nesplniteľný ci­eľ.

Pozor Aktualita:  VW Golf: Ďalšia generácia bude len elektrická. Potvrdil to sám šéf značky

V Stellantise to však vidia inak. Imparato v rozhovore zo 14. októbra na veľtrhu v Paríži povedal, že Stellantis bude musieť v budúcom roku zdvojnásobiť svoj podiel elektromobilov na 24 percent z celkového predaja vozidiel, aby splnil emisný cieľ v roku 2025. Ak sa tak nestane, jediný spôsob, ako dosiahnuť tento cieľ a vyhnúť sa pokute, bude znížiť produkciu spaľovacích áut, povedal Imparato. Doplnil, že má na zvýšenie predaja EV niekoľko pák, s cieľmi prispôsobenými jednotlivým európskym trhom na základe podielu elektromobilov. Napríklad predajcovia v Španielsku a Taliansku, kde je podiel elektromobilov na trhu nižší ako 5 percent, nebudú musieť budúci rok predávať 20 percent elektromobilov, ale predajcovia v Holandsku možno budú musieť dosiahnuť 50 percent.

Stellantis si však týmto prípadom robí zo zákazníkov tak trochu rukojemníkov a to samu nemusí vyplatiť. Tí sa totiž veľmi ľahko môžu odkloniť od koncernových značiek k japonským, ponúkajúcim efektívne mild hybridy, alebo dokonca k čínskym, čím sa ich pozícia na európskom trhu ešte viac posilní.

Pozor Aktualita:  Toto je 5 rád, ako v zime ušetriť za palivo. A sú jednoduché

Celý článok tu: ZDROJ ZDE ….✅ REKLAMU ✅ Môžete tu mať napríklad vo forme spätného odkazu viac :Ceny reklamy
….