Test: BMW 550e xDrive. Silný šesťvalec s elektrickou výpomocou ‘to dá‘ aj za 3 litre

Len pre zaujímavosť – testovali sme vôbec prvé... Foto: Pravda, Martin Domček

BMW 550e xDrive (2024) Len pre zaujímavosť – testovali sme vôbec prvé BMW radu 5, ktoré svojou dĺžkou prekonalo 5-metrovú hranicu.

BMW 530e xDrive je technologicky vyspelý plug-in hybrid, ktorý spája dobrý elektrický dojazd s výkonným benzínovým šesťvalcom. Máte v ňom akoby dve autá v jednom, ale treba povedať, že že tento model má svoje silné, ale aj aj slabšie stránky. BMW vytvorilo dynamický manažérsky sedan, ktorý by mal lákať motoristov premýšľajúcich ekologickejšie, no túžiacich aj po športovom aute. Pozrime sa podrodnejšie na to, či sa to podarilo.

Veľké, možno až príliš

Na prvý pohľad BMW 530e xDrive nepochybne zaujme. Robustný dizajn so zväčšenou maskou a ostrými líniami mu pridáva na agresívnom výraze, ktorý na ceste určite nezapadne. S dĺžkou 5,06 metra a rozšíreným rázvorom však môže niekomu pripadať až prehnane veľké. Len pre zaujímavosť – je to vôbec prvé BMW radu 5, ktoré svojou dĺžkou prekonalo 5-metrovú hranicu. Niekomu to možno nemusí úplne vyhovovať, najmä pri parkovaní v meste, ale problém je skôr niekde inde. Z nášho pohľadu sa agresívnejší dizajn možno trochu vzdialil od klasickej konzervatívnej elegancie, ktorá manažérskym limuzínam asi svedčí o niečo viac.

Interiér pôsobí minimalisticky a hi-tech. Foto: Pravda, Martin Domček

BMW 550e xDrive (2024) Interiér pôsobí minimalisticky a hi-tech.

Keď sa posadíte do kabíny, obklopí vás niečo, čo by sme asi nazvali „hi-tech luxus“. A keď sa v aute budete cítiť ako vo vlajkovej lodi radu 7, bude to oprávnené. Prístrojovej doske dominuje 12,3-palcovú digitálny prístrojový štít a až 14,9-palcový stredový displej infotainmentu. Dizajnová príbuznosť je však v interiéri medzi oboma autami nepopierateľná.

Pozor Aktualita:  Renault Embleme je vodíkový hybrid. Emisie redukuje o 90 %

Snaha minimalizovať hardvérové tlačidlá a presunúť väčšinu ovládačov na dotykovú obrazovku systému iDrive 8.5 (displej mimochodom funguje absolútne bezchybne a rovnako rýchlo ako na špičkových smartfónoch) nie je úplne bezchybná. Niektoré funkcie, ktoré potrebujete počas jazdy, vyžadujú až príliš veľa pozornosti a často aj niekoľko klikov navyše, čo môže odvádzať pozornosť od cesty. Toto auto sa musíte postupne naučiť ovládať rovnako, ako keď dostanete tablet alebo smartfón s novým operačným systémom. Ale na druhú stranu – ak si tú prácu dáte, zistíte, že novú „päťku“ si dokážete takmer dokonale prispôsobiť podľa vlastných preferencií. A to je super.

Bližšie sme sa pozreli na nové BMW X1

Takmer k dokonalosti priviedli dizajnéri BMW aj ambientné osvetlenie, ktoré sa zaujímavo mení v závislosti od zvoleného režimu jazdy a audio Bowers & Wilkins s výborným zvukom.

Pozor Aktualita:  Zážitok z cesty aj z histórie na vás čaká na Devíne

Celý článok tu: ZDROJ ZDE ….✅ REKLAMU ✅ Môžete tu mať napríklad vo forme spätného odkazu viac :Ceny reklamy
….