Honda CR-V šiestej generácie nie je žiadnou extra novinkou. Predstavila sa už v roku 2022 a o rok neskôr sme si ju vyskúšali v hybridnej verzii 2,0 e:HEV s pohonom oboch náprav. Už vtedy bolo jasné, aký veľký pokrok urobila. Teraz sme si sadli za volant plug-in hybridu s označením e:PHEV. S výberom úrovne výbavy či pohonu si lámať hlavu nemusíte. Nabíjateľný hybrid totiž Honda kombinuje výlučne s maximálnou výbavou Advance Tech a výlučne predným náhonom. Bohužiaľ, na rozdiel od hybridu nemôže mať plug-in štvorkolku. Jeho batéria je totiž umiestnená v podlahe, takže vylučuje montáž kardanu. Je to teda o prioritách. Ak trváte na AWD, musíte zvoliť hybrid.
Nadčasový dizajn neomrzí
Šiesta generácia je o čosi strohejšia než jej predchodkyne. Zato viac vynikne jej masívna predná maska s robustným výpletom, úzke predné LED svetlá, zadné svetlá zasahujúce vysoko do stĺpikov či chrómový lem okien. Paradoxne, napriek novým proporciám, ktorých cieľom bolo posilniť drsnejší imidž SUV, je na tom s aerodynamikou lepšie než v minulosti. Starajú sa o to napríklad plastové lemy blatníkov lícujúce s karosériou. Snáď len veľký predný previs robí túto Hondu vpredu opticky ťažšou. Všimnete si to však len pri pohľade zboku. Spredu to vyzerá dobre. A ešte jedna maličkosť – z dvoch zadných výfukov je funkčný len ten pravý, druhý je atrapou.
Čítajte viac Prvý dotyk: Honda Prelude – v Londýne sme si pozreli ikonický športiak
Zaujímavé je, že všetky verzie CR-V používajú identický rozmer kolies a pneumatík – 235/60 R18. Honda teda nešla do extrémov a každej úrovni ponechala vyšší profil plášťov, čo je pre SUV veľká výhoda. Nielen v teréne ale aj v meste. Lenže pozor, plug-in má aj jednu neresť, ktorá ho ako SUV trošku diskvalifikuje. Kvôli podlahovej batérii je jeho svetlá výška znížená z nadštandardných 200 na podpriemerných 159 mm. Takže sa dostávame zo sveta SUV skôr do sveta crossoverov. Na ťažší terén radšej zabudnite. Spomeňme ešte svetlá. Sú síce adaptívne a elegantne úzke, ale výkonom nás príliš neohúrili.
Prémiová paluba
Interiér CR-V vychádza z Civicu a to je veľmi dobré. Páči sa nám totiž konzervatívny prístup Hondy k ergonómii a spracovaniu. Pôsobí veľmi moderne, jednoducho, no zároveň hodnotne. Materiály sú vskutku špičkové. Vyhrievané, ventilované a elektricky nastaviteľné sedadlá sú už tradične etalónom v triede. Dobre stabilizujú, sú komfortné a potešia aj rozsahom nastavenia. Výhrady nemáme ani k 3-ramennému kruhovému volantu s klasickými hardvérovými tlačidlami na ramenách. Ešte väčšiu pochvalu si zaslúži panel klimatizácie s trojicou otočných ovládačov. Nič intuitívnejšie neexistuje.
Čítajte viac Honda Super Cub: Kráľovná všetkých motoriek to má zrátané. Končí budúci rok
CR-V tiež ponúka excelentný výhľad. Uľahčujú ho štíhle stĺpiky, spätné zrkadlá umiestnené na nožičkách, relatívne nízka spodná hrana okien a displeje, ktoré nepresahujú obrys „palubovky“. Vychytávkou je premietanie kamery z pravého spätného zrkadla na centrálny displej vždy, keď vyhodíte pravé smerové svetlo. Inak je ale prístup Hondy k digitalizácii striedmy. Virtuálny prístrojový panel má 10,2 palca a analógovú grafiku vo všetkých režimoch. Mimochodom, veľmi precíznu a prehľadnú, čo dnes nebýva rozhodne zvykom. Ani infotainment neprišiel o ovládač hlasitosti a tlačidlá pre návrat do hlavného menu. Je ale pravdou, že pracovať s ním sa musíte naučiť. Niektoré nastavenia sa totiž robia cez centrálnu obrazovku a niektoré len cez virtuálny kokpit.
Čítajte viac Videotest: Honda Jazz – japonský ‘krpec‘ sa hrá na elektromobil
Napríklad v ponuke nastavení displejov head-up displej nenájdete. Ten ovládate z volantu. A platí to aj pre niektoré ďalšie funkcie. Otravné je tiež vypínanie asistenčných systémov. Musíte sa preklikať do útrob menu a to po každom štartovaní. Teda ak nechcete, aby vás neustále upozorňoval signál na prekročenie rýchlosti. V Renaultoch či Daciách na to vymysleli jednoduché tlačidlo. No za najväčší prehrešok považujeme ovládanie „prevodovky“. Systém tlačidiel na stredovom tuneli je doslova katastrofou. Často zaradíte omylom spiatočku namiesto režimu D. Škoda, veď v Jazze alebo v HR-V používa Honda klasický volič, ktorý je podstatne intuitívnejší a nezaberá oveľa viac miesta.
Kufor väčší ako na hybride
Myslelo sa aj na odkladacie priestory. Je ich tu dostatok. Dobre prístupná je schránka v stredovej konzole, kde nájdete indukčnú nabíjačku telefónov. Ešte viac vás CR-V prekvapí vzadu. Jednak fantastickým nastupovaním, pretože dvere sa otvárajú v uhle 90 stupňov, a potom priestorom na nohy s obrovskou rezervou. Nad hlavou to až taká sláva nie je, pretože sa sedí podstatne vyššie a časť priestoru uberá mechanizmus roletky veľkého panoramatického okna. Ale žiadna dráma sa nedeje. Zadné sedadlá majú totiž nielen veľkorysé rozmery, ale aj polohovateľné operadlá nastaviteľné v 16 stupňoch. To zvyšuje komfort aj priestor nad hlavou. Ak sedadlá posuniete mierne vpred a sklopíte operadlo, môžete tu pokojne spať. Áno, zadné sedadlá sú posuvné.
Čítajte viac Honda plánuje vodíku veľkú budúcnosť. Avizuje nové palivové články
Poteší aj batožinový priestor. Na rozdiel od väčšiny plug-in hybridov nemá totiž CR-V e:PHEV batériu pod podlahou kufra, ale pod podlahou vozidla. Výsledkom je fantastických 635 litrov. Zdá sa to neuveriteľné, ale je to ešte o 47 litrov viac v porovnaní s hybridným CR-V. Kufor má tiež dvojitú nastaviteľnú podlahu a po stranách hlbšie schránky. Ak máte podlahu v hornej úrovni a sklopíte operadlá, získate takmer vodorovnú ložnú plochu a pod ňou priestor pre nabíjacie káble. Potom vzrastie celkový objem na 1 728 litrov. Škoda len, že operadlá sa sklápajú len z interiéru a tiež, že nie sú delené v pomere 40 : 20 : 40, ale len v pomere 40 : 60. Chýba tiež otvor na lyže, detail, ktorý by potešil. Elektricky ovládané veko je štandardnou výbavou. Funkcia Walk Away zabezpečí, že pri odchode sa veko zavrie až keď odstúpite od auta.
Celý článok tu: ZDROJ ZDE ….✅ REKLAMU ✅ Môžete tu mať napríklad vo forme spätného odkazu viac :Ceny reklamy
….