Test: Škoda Superb iV – na batériu aj cez 100 km. A k tomu nízka spotreba

Plug-in hybridný Superb sa navonok nijako... Foto: Lubos Pilc

Škoda Superb 1,5 TSI iV PHEV – test 2024 Plug-in hybridný Superb sa navonok nijako nelíši od ostatných verzií. Jediným avízom okrem nápisu iV na zadnom veku je kryt nabíjacieho portu na ľavom prednom nárazníku.

Superb sme si podrobne predstavili počas prvých jázd v Portugalsku a neskôr sa nám do rúk dostala verzia 2,0 TDI Combi. Naftový Superb bude nepochybne tým najžiadanejším. Lenže ak túžite po nízkej spotrebe, je tu ešte jedna možnosť. A veľmi zaujímavá. Rozhodnúť sa môžete pre plug-in hybrid. Ak si myslíte, že kombinácia spaľovacieho motora s elektromotorom bude tou najdrahšou, nie je to tak. Superb Combi PHEV stojí presne medzi základnými verziami 1,5 TSI (110 kW) a 2,0 TDI (110 kW), a výkonnejšími štvorkolkami 2,0 TDI 4×4 (142 kW) a 2,0 TSI 4×4 (195 kW). Takže rozhodne nemusíte mať pocit, že si za ekologickú technológiu neúmerne priplácate. Vzdať sa musíte len pohonu oboch náprav. Ten Superb iV Combi mať nemôže. A zatiaľ sa nekombinuje ani s karosériou liftback. V tomto prípade to ale vadiť určite nebude.

Škoda Superb 1,5 TSI iV PHEV - test 2024

Škoda Superb 1,5 TSI iV PHEV - test 2024

Navonok sa nelíši, v kufri áno

Dizajn Superbu sme rozobrali v minulom teste, takže vracať sa k nemu nebudeme. Spomeňme aspoň odlišnosti plug-in hybridu. Ani s tým ale nebude veľa práce. Svoju ekologickú povahu totiž Superb iV nijako zvlášť nezdôrazňuje. Okrem nápisu iV na veku kufra je jediným poznávacím znakom kryt nabíjacieho portu na ľavom prednom blatníku. Dokonca aj 18-palcové disky Bosana s aerodynamickými krytmi, ktoré by ste pri nabíjateľnom hybride akosi očakávali, sú za príplatok. A to sme mali stredný stupeň vybavenia Top Selection. Inak dostanete 17-palcové hliníkové kolesá. Ani interiér nevytŕča nijako z radu. V našom prípade sme ho mali zušľachtený paketom Suite Black, ktorý prináša „kožené“ čalúnenie, masážne a ventilované sedadlá, ambientné osvetlenie či zvláštnu dekoráciu palubnej dosky, ktorá pripomína uhlie.

Aj interiér je identický s ostatnými Superbami.... Foto: Lubos Pilc

Škoda Superb 1,5 TSI iV PHEV – test 2024 Aj interiér je identický s ostatnými Superbami. V našom prípade sme mali úroveň Suite Black s čiernou umelou kožou a masážnymi sedadlami.

Škoda Superb 2,0 TDI - test 2024 Čítajte viac Test: Škoda Superb Combi 2,0 TDI – očarí priestorom aj spotrebou. Cenou už asi nie

Pozor Aktualita:  Lynk & Co 02: Tento čínsky crossover bol vyvinutý len pre Európu. Poznáme aj cenu

To všetko však môžete mať aj v ostatných verziách Superbu, takže na prvý pohľad si nevšimnete nič zvláštne. Odlišnosti odhalí až menu 13-palcového infotainmentu, kde sa objavujú funkcie súvisiace s elektrickým pohonom – zobrazenie stavu nabitia batérie, grafika toku energií a tiež údaje o spotrebe elektriny a benzínu. Množstvo informácií môžete mať priamo na prístrojovom paneli. Ten je plne konfigurovateľný, takže si vyberáte to, čo vám najviac vyhovuje. Či už funkcie palubného počítača, asistenčných systémov alebo navigácie. Zaujímavé je, že informácia o dojazde spočítava do jediného údaja oba dojazdy – elektrický aj benzínový. Nezobrazujú sa samostatne. No najväčšiu zmenu odhalíte pod elektricky ovládaným zadným vekom.

V kufri ubudlo až 180 litrov. Lenže Superb... Foto: Lubos Pilc

Škoda Superb 1,5 TSI iV PHEV – test 2024 V kufri ubudlo až 180 litrov. Lenže Superb Combi je stále veľkorysý. Tých 510 litrov po plató stačí pre celú rodinu.

Tu musel Superb iV Combi podstúpiť najväčší kompromis. Jeho kufor sa totiž zmenšil zo 690 na 510 litrov. Sklamaním však rozhodne nie je. Tých 180 mínusových litrov znie síce hrozivo, no Superb stále „stíha“ naložiť celú rodinu. Batožinový priestor je súmerný, dlhý, nechýbajú v ňom háčiky na uchytenie tašiek a po sklopení operadiel ponúka dokonale rovnú ložnú plochu. Dôvod, prečo je menší, spočíva vo zvýšení podlahy asi o 12 centimetrov. Možno budete prekvapení, ale pod ňou nenájdete trakčnú batériu. Tá je situovaná pod zadnými sedadlami. Miesto tu našla benzínová nádrž. Aj tá je ale o čosi skromnejšia. Namiesto 66 litrov do nej natankujete 45. Opäť to však nie je dôvod na paniku. Medzi plug-in hybridmi je to veľkorysá zásoba paliva. Ešte je tu miesto na nabíjací kábel či kazetu s rolovacím plató. No na rezervné koleso zabudnite. Nie je vôbec v ponuke. Vystačiť si musíte s lepiacou súpravou.

Pozor Aktualita:  Honda 0 Series: japonská automobilka sa prebúdza. Chystá sedem elektromobilov

Škoda Superb 1,5 TSI iV PHEV - test 2024

Škoda Superb 1,5 TSI iV PHEV - test 2024

Celý článok tu: ZDROJ ZDE ….✅ REKLAMU ✅ Môžete tu mať napríklad vo forme spätného odkazu viac :Ceny reklamy
….