Západ musí založiť ‘batériové NATO‘, inak prehrá vojnu s Čínou

Budúcnosťou elektromobilov majú byť kremíkové... Foto: Porsche

Porsche – silikónové batérie Budúcnosťou elektromobilov majú byť kremíkové batérie. Tie by mohli zmeniť pohľad ľudí na elektrické autá a tiež zabrániť závislosti Európy a USA od Číny.

Čo je na elektromobilite najväčšou nevýhodou? Nie sú to požiare batériových vozidiel, krátky dojazd, vysoké ceny ani chabá nabíjacia infraštruktúra. Je to hroziaca závislosť sveta od Číny, ktorá je najväčším dodávateľom batérií. Jej rozhodnutie obmedziť vývoz grafitu je varovaním. Robert Antsey, generálny riaditeľ a zakladateľ americkej spoločnosti GDI, ktorá vyvinula revolučné 100-percentné kremíkové anódy pre lítium-iónové batérie, chce, aby Západ vytvoril akési „batériové NATO“.

Nikto nemôže poraziť Čínu cenou, povedal. „Ak Európa a Amerika nič neurobia, Číňania zničia celý dodávateľský reťazec batérií a potom zničia aj všetky automobilky,” varuje Antsey. Nečínski výrobcovia automobilov by sa preto podľa neho mali zamerať na to, aby poskytli lepšie batérie, ako ponúkajú Číňania, prijať novú technológiu a rozšíriť túto technológiu, aby sa znížili náklady. Chce to spoločný postup a spoločné investície. Inak nemáme šancu. Času pritom nie je veľa.

Pozor Aktualita:  Oilstainlab HF-11: Porsche 911 v pretekárskom prevedení bude ‘beštia’

Tatra Force e-Drive Hybrid 8x8 - 2024 Čítajte viac Aj Tatra má plug-in hybrid. Kombinuje tatrovácku klasiku s batériami

Budúcnosť je podľa Antseya v kremíkových batériách, ktoré poskytujú vyššiu energetickú hustotu, a tým aj dlhší dojazd. „Na kremíku je vzrušujúce, že ukladá 10-krát viac lítia ako grafit,“ povedal Antsey pre Automotive News Europe. Okrem toho ponúka kremík rýchlejšie nabíjanie. „Na 500 kilometrov sa môžete nabiť za 15 minút,“ povedal Antsey. Kremík tiež úplne zmení spôsob, akým zákazníci vnímajú elektromobily, povedal.

Porsche Taycan Turbo S - 2021 Čítajte viac Porsche Taycan a Audi e-tron GT majú ďalší problém – tentoraz ‘termálny‘…

„Práve teraz chce každý dosiahnuť hustotu 1 000 watthodín na liter objemu. To znamená mať vozidlo, ktoré prejde 1 000 kilometrov na jedno nabitie. Už nebude potrebovať dodatočný zdroj energie z paliva ani hybridné riešenie,“ povedal. Má to však háčik. Kremíková technológia potrebuje ešte niekoľko rokov vývoja. Väčšina výrobcov elektromobilov sa drží podielu len deviatich percent kremíka v batériách. A to aj kvôli bezpečnosti.

Pozor Aktualita:  Škoda Kylaq: Najmenšie SUV z Boleslavi asi naštve európskych zákazníkov

Viac energie totiž znamená menej bezpečnosti. Automobilky sa však môžu prikloniť na stranu vysokoenergetických článkov spočiatku v prípade výkonných a luxusných áut novej generácie. Do roku 2028 sa kremíkové články dostanú na trh vo väčšom objeme, predpovedal Antsey, hoci očakáva, že percento kremíka v anódach bude menej ako 20 percent. Luxusné a športové autá však do roku 2030 alebo 2031 prejdú na 100 percent kremíka, očakáva.

Celý článok tu: ZDROJ ZDE ….✅ REKLAMU ✅ Môžete tu mať napríklad vo forme spätného odkazu viac :Ceny reklamy
….