ZF v problémoch. Najväčší dodávateľ autokomponentov možno zavrie až 15 fabrík

Automobilový dodávateľ ZF Friedrichshafen patrí k najväčším svetovým dodávateľom automobilových komponentov a má desiatky fabrík, v ktorých pracujú desaťtisíce zamestnancov. V súvislosti so zlou situáciou v oblasti automobilového priemyslu a výrazného poklesu objednávok tento megakoncern čelí ťažkým časom. Podľa predsedu celopodnikového výboru Achima Dietricha vážne uvažuje kvôli zníženiu nákladov a zlepšeniu svojej finančnej situácie o zatvorení každého tretieho závodu v Nemecku.

NIe je to pritom iba odborárske strašenie. Obavy o budúcnosť nemeckých závodov ZF sú na mieste, keďže spoločnosť už v lete oznámila plán na zrušenie 14 000 pracovných miest v priebehu najbližších rokov.

Alfa Romeo Tonale Pomigliano 2 Čítajte viac ‘Vezuv‘ ožíva: Stellantis v novembri zastaví výrobu v troch talianskych fabrikách

Navyše ZF si najalo poradenskú spoločnosť McKinsey na vypracovanie reštrukturali­začných plánov. „McKinsey je známa tým, že často odporúča masívne škrty pracovných miest, čo však často vedie len k krátkodobým výsledkom a dlhodobým stratám,“ uviedol Dietrich pre server Deutschlad.de.

Pozor Aktualita:  Šéf Stellantisu sa už háda takmer s každým. Aj s vlastnými predajcami

Podľa analýzy Wirtschaftswoche hrozí aktuálne až 15 nemeckým fabrikám ZF zatvorenie. Ide hlavne o menšie prevádzky s menej ako 300 zamestnancami. V tých väčších, ako je napríklad závod vo Friedrichshafene, sa bude prepúšťať, no zatvorenie týchto väčších závodov nie je pravdepodobné.

vw-dresden Čítajte viac Prepúšťanie vo Volkswagene: o prácu môže prísť až 30 000 ľudí

Hovorca spoločnosti uviedol, že všetky závody v Nemecku prechádzajú hodnotením ich konkurencieschop­nosti. „Niektoré z nich nedosahujú potrebné výsledky, a preto musíme zaviesť opatrenia na zlepšenie ich efektivity. Ak sa nám to nepodarí, môže byť jedinou alternatívou ich predaj alebo zatvorenie,“ dodal.

Pozor Aktualita:  Chery obsadilo tri znárodnené ruské továrne. Aj tú po Mercedese

ZF je v ťažkej situácii nielen kvôli transformácii automobilového priemyslu smerom k elektromobilite, ale aj kvôli enormnému dlhu, ktorý vznikol akvizíciami spoločností TRW a Wabco. S ročným úrokom z týchto dlhov presahujúcim pol miliardy eur čelí ZF ďalším vážnym finančným problémom, ktoré môžu ešte prehĺbiť recesiu, v ktorej sa spoločnosť už nachádza. Odborníci dokonca hovoria, že ohrozená je celá budúcnosť koncernu.

Celý článok tu: ZDROJ ZDE ….✅ REKLAMU ✅ Môžete tu mať napríklad vo forme spätného odkazu viac :Ceny reklamy
….