Extrémy Defender Octa sa predstavil na Slovensku. Silnejší ešte nikdy nevyrobili

Ako sa na drsné auto patrí, predstavilo sa aj v... Foto: Pravda, Martin Domček

Defender Octa na Slovensku Ako sa na drsné auto patrí, predstavilo sa aj v drsných podmienkach za silného dažďa a vetra.

Land Rover krátko po svetovej premiére na júlovom Festivale rýchlosti v Goodwoode ukázal svoj najnovší prírastok do rodiny Defender – špeciálny model Octa aj na Slovensku v Považskej Bystrici a my sme pritom nechýbali. Octa v sebe spája extrémny výkon, hi-tech riešenia a luxusný dizajn. A vyrába sa v Nitre.

Srdcom nového Defenderu Octa je 4,4-litrový mild-hybridný motor V8 Twin Turbo. S týmto motorom pod kapotou ide najextrémnejší a najvýkonnejší Defender vôbec s výkonom 467 kW (635 k) a krútiacim momentom až 750 Nm, umožňujúcim zrýchlenie z 0 na 100 km/h za rovné štyri sekundy. A keď sme už pri krútiacom momente – maximum je dostupné v naozaj širokom spektre otáčok od 1 600 až do takmer 6 000 za sekundu.

Defender Octa na Slovensku

Defender Octa na Slovensku

Tento motor poskytuje vozidlu extrémne vlastnosti nielen v teréne, ale aj na ceste. Len pre zaujímavosť – bol podrobený najnáročnejším testom v histórii značky, vrátane testovania na okruhu Nürburgring v Nemecku, na mokrej asfaltovej dráhe v Ladoux vo Francúzsku, na ľade vo Švédsku, na rely etapách v Lastours vo Francúzsku, v piesočných púšťach v Dubaji a na skalnatých cestách v Moabe v americkom Utahu.

Na 22-palcových celoročných pneumatikách má maximálku až 250 km/h. Samozrejme, pri terénnych AT pneumatikách je maximálna rýchlosť obmedzená, konkrétne na 160 km/h. Tie sú navyše špeciálne – volajú sa Goodyear Advanced All-Terrain Tire a boli vyvinuté priamo pre model Octa.

Pozor Aktualita:  Auto Express: Tieto malé mestské autá sú podľa Britov najlepšie

Octa má o 28 mm vyššiu svetlú výšku a postoj rozšírený o 68 mm, čo zlepšuje jeho stabilitu. Za ňu vďačí aj prepracovaným komponentom zavesenia, má dlhšie a tvrdšie priečne ramená a aktívne tlmiče so samostatnými nádržkami. Súčasť výbavy tvoria aj vylepšené 400 milimetrové predné brzdové kotúče so strmeňmi Brembo a Octa má najpriamejší pomer riadenia zo všetkých doterajších modelov Defender.

V teréne sme vyskúšali ikonický Ford Ranger

Jednou z najvýznamnejších inovácií v Defenderi Octa je technológia 6D Dynamics, ktorá bola ocenená za technologický pokrok. Využíva výškovo nastaviteľné vzduchové odpruženie s hydraulicky prepojenými tlmičmi, vďaka čomu poskytuje väčší dynamický rozsah vo všetkých prostrediach. Trojventilové, kontinuálne variabilné poloaktívne tlmiče poskytujú nezávislú kontrolu stlačenia a odrazu. V praxi systém 6D Dynamics výrazne eliminuje nakláňanie karosérie, čo prináša rýchlejšie prejazdy zákrutami a zlepšenú stabilitu pri zrýchľovaní, brzdení a zatáčaní.

Defender Octa je vybavený aj špeciálnym režimom „Octa mode“, čo je vôbec prvý špeciálny terénny režim pre extrémnu jazdu v novom Defenderi. Ten je navrhnutý pre optimalizáciu výkonu a ovládateľnosti vozidla v naozaj ťažkých terénnych podmienkach. Umožňuje v maximálnej možnej miere nezávislý pohyb každého z kolies. Je v ňom maximálne obmedzená kontrola trakcie a ABS funguje v špeciálnom nastavení, vhodnom do terénu. Taktiež možno v tomto režime aktivovať Off-Road Launch, čo je špeciálne nastavenie pre maximalizáciu zrýchlenia v teréne. A len pre zaujímavosť – auto je prispôsobené tak, aby zvládalo brodenie sa až do hĺbky 1 meter.

Pozor Aktualita:  Švajčiar dostal pokutu vyše 100-tisíc eur. Neprekročil rýchlosť, ani nespôsobil nehodu

Popri režime Octa sú samozrejme k dispozícii aj klasické režimy Terrain Response — Sand, Mud a Ruts, Grass Gravel Snow, a Rock Crawl so špecifickými nastaveniami pre piesok, blato a vyjazdené koľaje, trávu, štrk, sneh a skaly. Nechýba ani funkcia “priehľadná kapota“, keď si vidíte priamo pod predné kolesá a zároveň aj okolie celého auta.

Defender Octa (2024)

Defender Octa (2024)

Pokiaľ ide o exteriér, Octa má rozšírené blatníky kolies, ktoré dopĺňajú prednú časť karosérie optimalizovanú do terénu s funkčným dizajnom masky chladiča umožňujúcim intenzívnejšie prúdenie vzduchu pod kapotou. Nový je aj zadný nárazník so štyrmi koncovkami aktívneho výfukového systému, zlepšila sa ochrana spodnej časti, kde je vpredu ochranný kryt z hliníkovej zliatiny s grafitovým povrchom.

Interiér Defenderu Octa je aj napriek „offroadovému zameraniu“ auta mimoriadne luxusný. Sú v ňom použité materiály ako semiš a jemná koža, ktoré nájdete na sedadlách a palubnej doske. K dispozícii sú aj dve vysoko odolné verzie materiálu Ultrafabrics PU o 30 percent ľahšieho ako tradičná koža. Octa sa môže pochváliť aj úplne novými sedadlami Performance s výraznejším bočným vedením a s integrovanými opierkami hlavy.

Defender Octa je navrhnutý tak, aby zvládol aj... Foto: Land Rover

Defender Octa (2024) Defender Octa je navrhnutý tak, aby zvládol aj najnáročnejší terén.

Vývoj modelu Octa trval tri roky a zahŕňal viac ako 13 960 dodatočných testov, ktoré presahovali štandardný testovací režim pre Defender. Tieto testy prebiehali v extrémnych podmienkach, aby sa zabezpečilo, že vozidlo splní najvyššie štandardy výkonu, odolnosti a spoľahlivosti

Pozor Aktualita:  Trapas: Európske auto roka 2023 má len tri hviezdičky z crashtestov

Defender Octa je k dispozícii vo viacerých edíciách, pričom základná verzia začína na cene 182 602 eur. Ponuka štartuje exkluzívnou verziou Edition One, dostupnou počas prvého roku výroby, ktorá začína na sume 201 227 eur.

Celý článok tu: ZDROJ ZDE ….✅ REKLAMU ✅ Môžete tu mať napríklad vo forme spätného odkazu viac :Ceny reklamy
….