Kia EV3: Poznáme slovenské ceny. Sú ‘reklamou‘ na Niro EV

Dizajn EV3 v mnohom čerpá z Kie EV9. Je hravý,... Foto: Kia

Kia EV3 – 2024 Dizajn EV3 v mnohom čerpá z Kie EV9. Je hravý, geometrický a robustný. Naprik tomu je EV3 najaerodynamickejšou Kiou.

Kia EV3 je tretím elektromobilom Kie postaveným na modernej platforme E-GMP. V ponuke automobilky stojí kdesi na úrovni Xceedu. Elektrická architektúra však tomuto crossoveru prepožičala odlišné proporcie. Hoci má EV3 na dĺžku len 4 300 mm, čo je menej ako má Xceed, rázvorom náprav 2 680 mm ho prekonáva o tri centimetre. V ponuke elektromobilov sa zas rozmerovo nebezpečne blíži súčasnému Niru EV, takže Kia bude mať asi problém, čo s ním.

EV3 je kratšia ako Kia Xceed, ale rázvorom... Foto: Kia

Kia EV3 – 2024 EV3 je kratšia ako Kia Xceed, ale rázvorom náprav ho prekonáva o 30 mm.

Dizajnom sa EV3 jasne inšpiruje vlajkovou loďou EV9. Vidno to na predných aj zadných vertikálnych svetlách. Karosérie je doplnená množstvom čiernych prvkov, ktoré zdôrazňujú geometrické línie. Na výber je deväť lakov karosérie vrátane dvoch nových: zelenej Aventurine a červenej Terracotta. Interiér zasa evokuje nábytkový dizajn. Pod lakťovou opierkou predných sedadiel je dokonca umiestnený stolík, ktorý možno vytiahnuť a využiť pri práci s laptopom.

Verzia Standard Range bude mať kapacitu... Foto: Kia

Kia EV3 – 2024 Verzia Standard Range bude mať kapacitu akumulátora 58,3 kWh a verzia Long Range až 81,4 kWh.

Infotainment využíva, podobne ako Kia EV9, obrazovku zloženú z dvoch 12,3-palcových displejov a jedného päťpalcového. Veľká časť čalúnenia a obloženia interiéru je vyrobená z recyklovaných plastov. Batožinový priestor má objem 460 litrov a jeho dvojitú podlahu možno zvýšiť alebo znížiť o 140 mm. Pod prednou kapotou sa ešte nachádza praktický dodatočný úložný priestor s objemom 25 litrov. Napríklad pre nabíjacie káble, ktoré inak zavadzajú v kufri.

Pozor Aktualita:  Železnice sú v prípade povodňovej situácie na Slovensku aktívne! Monitorujú počasie a vykonávajú opatrenia

Dve batérie, jeden motor

Platforma E-GMP má odlišnú techniku v porovnaní EV6 a EV9. V podstate sa blíži elektrickému Niru EV. Na rozdiel od väčších súrodencov s 800-voltovou batériou má EV3 len 400-voltovú. To sa prejavilo aj na rýchlosti nabíjania jednosmerným prúdom s výkonom 102, respektíve 128 kW. Závisieť to bude od veľkosti akumulátora. Verzia Standard Range disponuje kapacitou 58,3 kWh a verzia Long Range až 81,4 kWh. V oboch prípadoch poháňa EV3 výlučne predný elektromotor s výkonom 150 kW a krútiacim momentom 283 Nm.

Kia EV3 - 2024

Kia EV3 - 2024

EV3 tak zrýchli z 0 na 100 km/h za približne 7,5 sekundy. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 170 km/h. Kia uvádza dojazd 429 a pre verziu Long Range až 600 km. Samozrejmosťou je balík asistenčných systémov, funkcia V2L pre napájanie externých zariadení, i-Pedal, nastaviteľná rekuperácia či digitálny kľúč. Úplnou novinkou je osobný asistent na báze umelej inteligencie, ktorý dokáže rozpoznať pokyny prirodzeného jazyka, plánovať trasy a vodičovi pomáha optimálne využívať všetky funkcie auta.

Hlavným prvkom interiéru je trojdielna... Foto: Kia

Kia EV3 – 2024 Hlavným prvkom interiéru je trojdielna obrazovka zložená z dvoch 12,3-palcových displejov a jedného päťpalcového.

A koľko Kia EV3 stojí? Na výber budú štyri úrovne vybavenia – Light, Air, Earth a GT-line. Pre najnižšiu od 38 690 je určený menší akumulátor, pre dve najvyššie výlučne väčšia batéria. Vo verzii Air od 39 690 eur máte možnosť voľby. Vybavenie je veľmi bohaté. Už základná verzia disponuje dvojzónovou klimatizáciou, vyhrievaným volantom a sedadlami, full-LED svetlami, adaptívnym tempomatom, udržiavaním v jazdnom pruhu, navigáciou či 17-palcovými hliníkovými diskami.

Pozor Aktualita:  Čínske autá nestíhajú ruským cestám. Na ‘šrot‘ sú už po 150-tisíc kilometroch

Bohatá už v základe

Verzia Air pridáva elektricky sklopné vonkajšie zrkadlá, digitálny kľúč či indukčnú nabíjačku. Prekvapením je, že tepelné čerpadlo, ktoré zvyšuje dojazd v studenom počasí, je až súčasťou verzie Earth, za ktorú zaplatíte minimálne 47 490 eur. Pri úrovni Air si zaň priplácate a pri Light nie je vôbec k dispozícii. Earth tiež pridáva elektricky ovládané veko batožinového priestoru, vyhrievané zadné sedadlá, ambientné osvetlenie či čalúnenie z umelej kože.

Na zadných sedadlách je EV3 prekvapivo štedrá. Foto: Kia

Kia EV3 – 2024 Na zadných sedadlách je EV3 prekvapivo štedrá.

Vrcholová verzia GT-line za 52 990 eur je bohatšia okrem vizuálneho športového balíka aj o množstvo technických prvkov. Napríklad projektorové full-LED svetlá, zadné LED svetlá, asistent pre predchádzanie kolíziám na križovatke a pri cúvaní ako aj asistent na zmenu jazdného pruhu na diaľnici. Komfort zlepšuje elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča s relaxačnou funkciou, head-up displej, ventilácia sedadiel, 360-stupňová kamera či výkonné audio Harman Kardon s ôsmimi reproduktormi.

Pod prednou kapotou sa našlo miesto pre... Foto: Kia

Kia EV3 – 2024 Pod prednou kapotou sa našlo miesto pre 25-litrový “frunk”. Ten dopĺňa zákaldný batožinový priestor s objemom 460 litrov.

Zaujímavé je, že s príchodom EV3 upravila Kia cenník elektrického Nira EV. Na tento model ponúka zľavu neuveriteľných 14 000 eur! Takže základná verzia Light štartuje na 29 990 eurách, pritom má batériu s využiteľnou kapacitou 64,8 kWh, čo je viac ako pri EV3 Standard Range. Výkon 150 kW je totožný. Akčná verzia Niro EV Wind za 35 290 eur je naozaj slovom do bitky. Obsahuje tepelné čerpadlo a množstvom príplatkovej výbavy, napríklad funkciu V2L, elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča alebo kožené čalúnenie. Najväčším nepriateľom EV3 tak bude práve Niro EV.

Pozor Aktualita:  Vláda konsoliduje: Ročná diaľničná známka bude ešte drahšia, ako chcel Ódor

Celý článok tu: ZDROJ ZDE ….✅ REKLAMU ✅ Môžete tu mať napríklad vo forme spätného odkazu viac :Ceny reklamy
….