Na prímestských linkách v okolí Bratislavy testujú nový 18-metrový autobus

Dopravca Arriva Mobility Solutions začal testovať kĺbový autobus MAN Lion’s City 18C na vybraných regionálnych autobusových linkách v rámci Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji (IDS BK). Tento, zatiaľ len zapožičaný, nízkopodlažný trojdverový autobus má českú značku a je vyhotovený vo farbách Pražskej integrovanej dopravy. Autobus má kapacitu pre 52 sediacich a 88 stojacich cestujúcich. O testovaní informuje server iMHD.sk.

Autobus bude premávať na vybraných spojoch liniek 725, 727, 737 a 740 do 24. septembra 2024, a to v smeroch ako Rovinka, Dunajská Lužná, Miloslavov, Šamorín, Tomášov a Nový Život. Spoje, na ktorých tento autobus premáva, sú označené v cestovných poriadkoch daných liniek. Cestujúci môžu počas tohto obdobia využiť prezentačný autobus bezplatne. Na autobusovej stanici na Mlynských nivách budú tieto spoje odchádzať z nástupišťa 10.

Testovaný autobus je MAN Lion’s City 18C a... Foto: iMHD.sk

Zapozicany-klbovy-MAN-Lion-s-City-18C-pristavuje-k-nastupistu-10 Testovaný autobus je MAN Lion’s City 18C a odvezie 52 sediacich a 88 stojacich cestujúcich.

Spoločnosť Bratislavská integrovaná doprava (BID) uviedla, že ak sa testovanie vozidla ukáže ako úspešné, zvážia v budúcnosti nákup kĺbových autobusov pre viaceré linky. Generálny riaditeľ BID poznamenal, že na linkách medzi Bratislavou a Šamorínom sa už dlhodobo stretávajú s vysokým dopytom cestujúcich, pričom spoje bývajú často naplnené viac, ako je komfortné. Počas dopravnej špičky jazdia autobusy v 5-minútových intervaloch, no aj napriek tomu sú preplnené.

Pozor Aktualita:  Toyota Hilux Hybrid: Drsný pikap si pomáha ‘kvapkou‘ elektriny

Kĺbové autobusy nie sú v regionálnej doprave v Bratislavskom kraji novinkou. Už v minulosti sa využívali, pričom prvým bol model Karosa ŠM 16,5, ktorý premával v okolí Bratislavy v rokoch 1969 – 1970 pod podnikom ČSAD Bratislava. V nasledujúcich rokoch zvládali nápor cestujúcich aj maďarské Ikarusy 280 a od roku 1989 ich doplnili československé kĺbové Karosy C 744. Posledné kĺbové autobusy Ikarus 280 a Karosa C 744 skončili svoju službu v rokoch 2005 a 2006. V súčasnosti sú najväčšiu kapacitu majú trojnápravové autobusy Iveco Crossway LE 14,5M, ktoré jazdia na linke Bratislava – Rohožník.

Celý článok tu: ZDROJ ZDE ….✅ REKLAMU ✅ Môžete tu mať napríklad vo forme spätného odkazu viac :Ceny reklamy
….