V poslednej dobe sme veľa písali o kríze v koncerne Volkswagen. Ten totiž akútne potrebuje šetriť a preto bude prepúšťať a zrejme aj zatvorí niekoľko fabrík, dokonca aj v Európe. Ohrozené sú fabriky v Drážďanoch, Osnabrücku, Salzgitteri, Chemnitzi a Kasseli. O prácu pritom môžu prísť tisíce ľudí. Len pre ilustráciu – v Kasseli pracuje 15 000 ľudí a Salzgitteri približne 7 500.
Aktuálne sa objavila aj správa, že nemecký koncern zatvorí minimálne jednu fabriku v Číne. Osud má zrejme spečatený továreň v Nan-jingu, ktorá vyrába automobily VW Passat a Škoda (Kamiq, Kamiq GT, Superb) a má ročnú kapacitu až 360 000 vozidiel. Volkswagen ju prevádzkuje spolu so svojim čínskym partnerom, koncernom SAIC. Fabrika pravdepodobne ukončí výrobu už v budúcom roku.
Kríza v automobilovom sektore v Európe je však oveľa hlbšia. Varovný prst aktuálne zdvihli aj Francúzi, podľa ktorých hrozí masívne prepúšťanie vo francúzskych spoločnostiach, vyrábajúcich automobilové komponenty.
Čítajte viac Zavrieť dve fabriky nestačí. VW bude prepúšťať asi až v šiestich
Jean-Louis Pech, šéf asociácie francúzskych výrobcov autokomponentov FIEV, uviedol, že v nasledujúcich rokoch hrozí tomuto odvetviu strata približne polovice pracovných miest. „Vzhľadom na aktivitu je v nasledujúcich piatich rokoch možná strata viac než polovice pracovných pozícií. Toto číslo, bohužiaľ, nie je prehnané,“ povedal Pech na tlačovej konferencii s tým, že „sa to môže udiať veľmi, veľmi rýchlo“. Dôvodom je pokles predaja áut, oslabovanie trhu s elektromobilmi a rastúca konkurencia Číny.
FIEV v tlačovej správe upozorňuje aj na to, že francúzski a európski výrobcovia automobilových komponentov znášajú už dlhodobo bremeno pokračujúcich otrasov v tomto sektore. Tvorí ho sled negatívnych ekonomických udalostí (covid, polovodičová kríza, výrazné zvýšenie cien surovín, dopravy a energií) a k nemu sa pridávajú finančne extrémne náročný prechod na elektromobily v roku 2035, konkurencia z Číny a európske regulácie. Preto od roku 2019 zaznamenal sektor výroby automobilových komponentov pokles obratu o 10,1 percenta a pokles počtu zamestnancov o 17 percent.
V tomto kontexte FIEV, ktorý združuje 300 spoločností, zamestnávajúcich približne 57 000 ľudí, navrhuje zmierniť časový harmonogram prechodu prechodu na elektromobily v roku 2035, obnoviť konkurencieschopnosť a spoločne so všetkými hráčmi v sektore vytvoriť podmienky pre oživenie francúzskeho a európskeho automobilového priemyslu.
Celý článok tu: ZDROJ ZDE ….✅ REKLAMU ✅ Môžete tu mať napríklad vo forme spätného odkazu viac :Ceny reklamy
….