Nielen Nemecko: Vo Francúzsku je v autosektore ohrozené každé druhé miesto

V poslednej dobe sme veľa písali o kríze v koncerne Volkswagen. Ten totiž akútne potrebuje šetriť a preto bude prepúšťať a zrejme aj zatvorí niekoľko fabrík, dokonca aj v Európe. Ohrozené sú fabriky v Drážďanoch, Osnabrücku, Salzgitteri, Chemnitzi a Kasseli. O prácu pritom môžu prísť tisíce ľudí. Len pre ilustráciu – v Kasseli pracuje 15 000 ľudí a Salzgitteri približne 7 500.

Aktuálne sa objavila aj správa, že nemecký koncern zatvorí minimálne jednu fabriku v Číne. Osud má zrejme spečatený továreň v Nan-jingu, ktorá vyrába automobily VW Passat a Škoda (Kamiq, Kamiq GT, Superb) a má ročnú kapacitu až 360 000 vozidiel. Volkswagen ju prevádzkuje spolu so svojim čínskym partnerom, koncernom SAIC. Fabrika pravdepodobne ukončí výrobu už v budúcom roku.

Kríza v automobilovom sektore v Európe je však oveľa hlbšia. Varovný prst aktuálne zdvihli aj Francúzi, podľa ktorých hrozí masívne prepúšťanie vo francúzskych spoločnostiach, vyrábajúcich automobilové komponenty.

Pozor Aktualita:  Porsche si patentovalo 6-taktný motor! Prsty v ňom majú aj Rumuni

VW ID.3 - výroba Čítajte viac Zavrieť dve fabriky nestačí. VW bude prepúšťať asi až v šiestich

Jean-Louis Pech, šéf asociácie francúzskych výrobcov autokomponentov FIEV, uviedol, že v nasledujúcich rokoch hrozí tomuto odvetviu strata približne polovice pracovných miest. „Vzhľadom na aktivitu je v nasledujúcich piatich rokoch možná strata viac než polovice pracovných pozícií. Toto číslo, bohužiaľ, nie je prehnané,“ povedal Pech na tlačovej konferencii s tým, že „sa to môže udiať veľmi, veľmi rýchlo“. Dôvodom je pokles predaja áut, oslabovanie trhu s elektromobilmi a rastúca konkurencia Číny.

FIEV v tlačovej správe upozorňuje aj na to, že francúzski a európski výrobcovia automobilových komponentov znášajú už dlhodobo bremeno pokračujúcich otrasov v tomto sektore. Tvorí ho sled negatívnych ekonomických udalostí (covid, polovodičová kríza, výrazné zvýšenie cien surovín, dopravy a energií) a k nemu sa pridávajú finančne extrémne náročný prechod na elektromobily v roku 2035, konkurencia z Číny a európske regulácie. Preto od roku 2019 zaznamenal sektor výroby automobilových komponentov pokles obratu o 10,1 percenta a pokles počtu zamestnancov o 17 percent.

Pozor Aktualita:  Trapas: Európske auto roka 2023 má len tri hviezdičky z crashtestov

V tomto kontexte FIEV, ktorý združuje 300 spoločností, zamestnávajúcich približne 57 000 ľudí, navrhuje zmierniť časový harmonogram prechodu prechodu na elektromobily v roku 2035, obnoviť konkurencieschop­nosť a spoločne so všetkými hráčmi v sektore vytvoriť podmienky pre oživenie francúzskeho a európskeho automobilového priemyslu.

Celý článok tu: ZDROJ ZDE ….✅ REKLAMU ✅ Môžete tu mať napríklad vo forme spätného odkazu viac :Ceny reklamy
….