Koncept Embleme už poznáme. Renault nám túto štúdiu akéhosi shootig breaku, ktorý dokáže zredukovať emisie CO2 v životnom cykle až o 90 % v porovnaní s klasickým autom tejto veľkosti, ukázala pred pár dňami. Všetky informácie sa však týkali jeho dizajnu a tiež vodíkového pohonu, ktorý dopĺňa trakčná batéria. To pre prípad, že sa vám minie vodík a najbližšia vodíková „čerpačka“ nie je v dosahu. Predstavenie interiéru si nechal Renault na neskôr. Prezentuje totiž novú architektúru, ktorá by mala v nie vzdialenej budúcnosti úplne zmeniť kabíny áut francúzskej značky.
Čítajte viac Renault Embleme je vodíkový hybrid. Emisie redukuje o 90 %
Pôjde o skutočnú revolúciu – od dizajnu cez konektivitu a ergonómiu až po využívanie umelej inteligencie. „Prinesieme prelomové riešenia prakticky vo všetkých oblastiach vrátane kokpitu a užívateľskej interakcie,“ vysvetlil šéfdizajnér Gilles Vidal magazínu Autocar. Hlavnú rolu si zahrá nový panoramatický displej s trojicou obrazoviek, ktorý sa tiahne prakticky celou šírkou palubnej dosky, tesne pod čelným sklom. Tak trochu nám to pripomína riešenie, ktoré pripravuje BMW vo svojej novej generácii elektromobilov Neue Klasse. I keď nie na báze head-up displeja, teda na báze projekčného zobrazenia priamo na čelnom okne.
Na údaje sa tak nebude vodič pozerať cez volant ale nad ním, podobne ako na i-Cokpit, známy z Peugeotov. Digitálne budú aj všetky tri spätné zrkadlá. Dobrou správou však je, že Renault napriek rozsiahlej digitalizácii nezanevrie na hardvér. Stále plánuje použiť dostatok fyzických ovládačov pre najdôležitejšie funkcie spolu s menšou dotykovou obrazovkou. „Chceme nájsť rovnováhu medzi fyzickou interakciou a interakciou cez displej. Musíme pochopiť, čo je rozumné zachovať ako fyzické tlačidlo s ohľadom na vývoj automobilov a ich používanie,“ vysvetľuje Vidal. „V autách je čoraz viac funkcií, preto je našou zodpovednosťou urobiť ovládanie maximálne intuitívne a jednoduché,“ dodáva.
Vidal použil pri charakteristike interiéru výraz „fygitálny, čo je akronym zo slov fyzický a digitálny. „Jednoduchosť použitia je prvoradá. Vidíme, že niektoré značky sú posadnuté integrovaním všetkého do obrazoviek, ale možno to nie je najlepšie z hľadiska jednoduchosti a pochopenia všetkých nastavení, ktoré v aute potrebujete,“ dodáva. Pomôcť má aj hlasové ovládanie s rozšírenými funkciami, napríklad o aktiváciu hmlových svetiel. Až 90 % funkcií auta sa tak má dať ovládať bez toho, aby musel vodič odvrátiť pozornosť od premávky. Vychytávkou má byť premietanie rôznych motívov na displeji, napríklad prírody, aby ste sa cítili lepšie, napríklad pri prechode industriálnym prostredím.
Dodajme, že revolučný interiér by mal debutovať v roku 2027 v novom elektromobile, ktorý by mal čiastočne vychádzať práve z konceptu Embleme.
Celý článok tu: ZDROJ ZDE ….✅ REKLAMU ✅ Môžete tu mať napríklad vo forme spätného odkazu viac :Ceny reklamy
….