Vojna-nevojna, zábava musí byť. Asi týmto mottom žijú ruskí automobiloví nadšenci z Garare 57. Na Youtube sa preslávili viacerými bizarnými projektmi, ako kolesami s pružinami či motorom s drevenými piestami. Teraz si zasa vzali do parády klasickú Ladu 2106 ešte z čias socializmu. Vybavili ju nezvyklým 16-valcovým motorom. Čosi také sa tak ľahko nevidí. Veď motor V16 používa v súčasnosti len Bugatti Tourbillon. V minulosti s ním koketoval Cadillac a BMW. Nemecká automobilka však projekt 16-valcovej hyperluxusnej limuzíny nakoniec zavrhla po tom, čo do BMW Group pribudol Rolls-Royce.
S výrobou 16-valca si ale Rusi nedali veľa práce. Jednoducho použili 16 jednovalcových dvojtaktov z motorových píl Hüter BS62, ktoré usporiadali v konfigurácii V16. Viac roboty dalo dostať takýto šialený motor do útrob staručkej Lady. Veď pôvodný 4-valec s objemom 1,6 litra mal na dĺžku len 47 cm, kým ten nový až 130. To si vyžiadalo predĺženie prednej časti, ale tiež brzdových hadičiek či tyče riadenia. S kapotou sa „experti“ vôbec neunúvali. Nový agregát totiž nemá výfuk, spolieha sa len na tlmič v každom z jednovalcov, takže spálené plyny unikajú rovno von. Kapota by im v tom zbytočne bránila.
A teraz si preberme zopár technických parametrov. Jednovalce majú objem 58 centimetrov kubických. Jednoduchou matematikou tak vypočítame, že výsledný zdvihový objem sa vyšplhal na 930 ccm. A výkon na skromných 74 koní. Takže ohromujúcu dynamiku rozhodne nečakajte. Schopnosti Lady 2106 V16 sú skôr komické. Ako ukázali testy, k „šprintu z 0 na 50 km/h potrebovala upravená Lada až 26 sekúnd. To znamená, že by ju hravo porazil aj poľský „Maluch“, teda Fiat 126p. Tomu stačí na dosiahnutie rýchlosti 80 km/h „len“ 21 sekúnd. Úspechom teda bolo, že sa Lada vôbec pohla z miesta. Napokon, pozrite si video.
Takto jazdí Lada V16
Celý článok tu: ZDROJ ZDE ….✅ REKLAMU ✅ Môžete tu mať napríklad vo forme spätného odkazu viac :Ceny reklamy
….