Toyota Hilux Hybrid: Drsný pikap si pomáha ‘kvapkou‘ elektriny

Navonok sa mild-hybridný Hilux ničím nelíši od... Foto: Toyota

Toyota Hilux Hybrid 48V – 2024 Navonok sa mild-hybridný Hilux ničím nelíši od bežnej dieselovej verzie. Dokonca na svoju šetriacu technológiu neupozorňuje ani len nápisom MHEV.

Toyota nepatrí k automobilkám, ktoré by sa vrhli po hlave do elektrifikácie. Zataiľ má len jediný. Je skôr opatrná a verí najmä svojim hybridom, ktorých ekologický prínos je nesporný. Hybridná technológia totiž nešetrí CO2 len na papieri. A teraz Toyota usúdila, že po 27 rokoch od predstavenia prvého hybridného auta Toyoty Prius, je čas aj na elektrifikáciu ikonického pikapu Hilux. Nečakajte však elektrický pikap v štýle Rivianu R1T či Fordu F-150 Lightning. To ani zďaleka. Dokonca nečakajte ani full-hybrid. Toyota jednoducho vzala Hilux aj s jeho nezničiteľným naftovým 4-valcom 2,8 D-4D a do pohonu pridala mild-hybridný okruh.

Toyota Hilux Hybrid 48V - 2024

Toyota Hilux Hybrid 48V - 2024

Samotný spaľovací motor má výkon 150 kW pri 3 400 otáčkach za minútu a krútiaci moment 500 Nm v rozmedzí od 1 600 až 2 800 otáčok. Vo verzii Hybrid 48V spolupracuje s novým štartérom-generátorom, ktorý pridáva 12 kW a 65 Nm. Samozrejme, nechýba malá li-ion batéria s kapacitou 206 Wh a hmotnosťou len 7,6 kg, kde sa ukladá rekuperovaná energie. O veľkej úspore paliva síce pochybujeme, ale hybridný Hilux má vďaka tomu disponovať plynulejším zrýchlením a menšími vibráciami. Vďaka elektrickej podpore mohla tiež Toyota znížiť voľnobežné otáčky motora zo 720 na 600 za minútu, čo je naozaj extrém. Účinnejší je aj štart-stop systém.

Elektrifikácia nijako neovplyvnila terénne... Foto: Toyota

Toyota Hilux Hybrid 48V – 2024 Elektrifikácia nijako neovplyvnila terénne schopnosti Hiluxu. Batéria aj štartér-generátor sú chránené tak, že sa vie stále brodiť vodou hlbokou 700 mm.

Toyota-Land-Cruiser-061-scaled Čítajte viac Toyota celosvetovo zastavuje dodávky 10 modelov pre problémy s motormi

Pozor Aktualita:  Horse: Divízia ‘spaľovákov‘ Renaultu a Geely vyvíja predlžovač dojazdu

Toyota si dala záležať na tom, aby elektrifikácia nijako neovplyvnila terénne schopnosti Hiluxu. Batéria je umiestnená vyššie, aby mal Hilux pôvodnú brodivosť 700 mm. Odolný voči vode je aj samotný štartér-generátor. A aby Hilux stále odviezol tonu nákladu a dokázal ťahať príves s hmotnosťou 3 000 kg, je jeho robustný remeň mild-hybridného okruhu vybavený dvojramenným napínačom. Vnútorná strana remeňa je navyše vyrobená z extrémne odolného materiálu a vybavená drážkami, aby nedochádzalo k preklzu. No asi najväčším bonusom mild-hybridného Hiluxu je, že ako prvý Hilux v histórii využíva systém voľby jazdných režimov.

Hilux 48V Hybrid je prvým Hiluxom so systémom... Foto: Toyota

Toyota Hilux Hybrid 48V – 2024 Hilux 48V Hybrid je prvým Hiluxom so systémom Multi-Terrain Select. Navyše má bohatú štandardnú výbavu vrátame cloudovej navigácie či audi JBL.

Pomocou ovládača Multi-terrain Select môže vodič voliť módy Piesok, Blato, Skaly, Sneh a Auto. Technológia známa z Land Cruiseru upravuje činnosť motora, prevodovky, pohonu 4 × 4 aj riadenia. Súčasťou pohonu je naďalej redukčná prevodovka pre jazdu v ťažkom teréne. O všetkom je vodič informovaný na displeji palubného počítača. K odolnosti prispieva aj svetlá výška 310 mm, rámový podvozok, tuhá zadná náprava a nájazdové uhly 29, respektíve 26 stupňov. Na asfalte sa zas Hilux spolieha na balík asistenčných systémov Toyota Safety Sense, ktorý podobne ako osobné modely Toyoty obsahuje napríklad adaptívny tempomat alebo automatické prepínanie svetiel.

Pozor Aktualita:  Vnuk Chryslera chce značku zachrániť z ‘pazúrov‘ Stellantisu

Toyota Hilux GR Sport (2023) Čítajte viac Test: Toyota Hilux GR Sport. Pracant zabalený do pozlátka

Zákazníci sa môžu tešiť aj z bohatšej výbavy. Mild-hybridný Hilux bude totiž štandardne obsahovať infotainment Toyota Smart Connect s audiosústavou JBL s deviatimi reproduktormi a cloudovou navigáciou. Nechýba ani konektivita so smartfónmi cez bezdrôtové platformy Apple carPlay a Android Auto. Ani Hilux neprotestuje proti diaľkovému ovládaniu cez aplikáciu MyToyota. Vďaka tomu sa dá auto odomknúť, zamknúť alebo je možné ochladiť kabínu pred jazdou. Toyota bude mild-hybridný Hilux dodávať výlučne s kabínou Double Cab a so 6-stupňovou automatickou prevodovkou.

Pozor Aktualita:  Kia PBV: Revolúcia v dodávkach začala. Kia exceluje v Hannoveri

Celý článok tu: ZDROJ ZDE ….✅ REKLAMU ✅ Môžete tu mať napríklad vo forme spätného odkazu viac :Ceny reklamy
….