Vnuk Chryslera chce značku zachrániť z ‘pazúrov‘ Stellantisu

Čo dnes vyrába Chrysler? Jediný model – MPV... Foto: Chrysler

Chrysler Pacifica – 2016 Čo dnes vyrába Chrysler? Jediný model – MPV Pacifica. To pre budúcnosť iste nestačí.

Chrysler bol kedysi americkou ikonou. Dnes ostalo z tejto značky iba torzo. V ponuke má jediný model – MPV Pacifica. Hoci sa v USA predáva viac ako dobre, s bohatou históriou automobilky preslávenej radom luxusných modelov nemá prakticky nič spoločné. A ani sa nezdá, že by súčasné vedenie koncernu Stellantis pripravovalo pre Chrysler veľký revitalizačný plán. Skôr môže skončiť na čiernom zozname Carlosa Tavaresa, ktorý sa nedávno vyjadril, že nie je čas na nostalgiu a že koncern sa bude musieť neľútostne zbaviť značiek, ktoré nedokážu „speňažiť svoju hodnotu“.

Tento prístup sa rozhodne nepáči Frankovi B. Rhodesovi mladšiemu, ktorý je vnukom zakladateľa Chryslera Waltera Percyho Chryslera. Ten nielenže v roku 1925 vytvoril jednu z ikon amerického automobilového priemyslu, ale tiež zachránil Buick, odkúpil Dodge, založil značky Plymouth a DeSoto a postavil slávny mrakodrap Chrysler Building v New Yorku. Podobnú záchrannú misiu má v pláne Rhodes. Nepáči sa mu, že Stellantis uprednostňuje európske značky Fiat, Alfa Romeo či Maserati pred americkými.

Pozor Aktualita:  Železnice sú v prípade povodňovej situácie na Slovensku aktívne! Monitorujú počasie a vykonávajú opatrenia

Chrysler Airflow Concept - 2022 Čítajte viac Chrysler Airflow Concept: Chrysler sa prebúdza z hlbokého spánku

„Chrysleru, kedysi symbolu inovácií, teraz hrozí, že upadne do zabudnutia kvôli tomu, čo sú podľa môjho názoru zlé rozhodnutia a chybný manažment súčasných majiteľov koncernu Stellantis,“ uvádza Rhodes vo svojom otvorenom liste. A dodáva, že nová entita Chrysler Corporation by sa o americké značky starala lepšie, pričom on by stál na jej čele, zatiaľ čo z robotníkov by urobil spolumajiteľov. Tým by vraj dokázal čeliť aj útoku čínskych výrobcov. Rhodesov návrh tiež rieši dôležitosť zapojenia zákazníkov a lojality k značke.

Chrysler - infotainment Synthesis 2023 Čítajte viac Chrysler ukázal nové displeje. Uvidíme ich aj v Európe

„Musíme podporiť pevnejšie spojenie s našimi zákazníkmi tým, že budeme počúvať ich spätnú väzbu a zapojíme ich do nášho vývojového procesu,“ zdôrazňuje Rhodes. „Naším cieľom je vytvoriť komunitu, kde sa nadšenci Chryslera a Dodge budú cítiť, že si ich vážia a sú vypočutí. Plánujeme predstaviť nové modely, ktoré nielenže obsahujú pokročilé technológie, ale tiež ctia odkaz našich značiek,“ hovorí. “Napríklad predstavenie hybridných verzií klasických modelov by mohlo slúžiť ako most medzi minulosťou a budúcnosťou,“ vysvetľuje Rhodes.

Pozor Aktualita:  Česi boj o gigafactory nevzdali, aj keď im Volkswagen dal košom

V každom prípade plánuje bohatý dedič získať prostriedky na odkúpenie značiek Chrysler, ale aj Dodge a vytvoriť New Crysler/Dodge LLC. „Naším cieľom je dostať tieto ikonické americké značky späť pod americkú kontrolu a obnoviť ich dedičstvo a nezávislosť, čo im umožní prosperovať s obnoveným zameraním na ich americké korene. Chceme zachovať vzrušenie z jazdy v Dodge a luxus Chryslera nažive,“ vysvetľuje Rhodes. „To znamená pokračovať vo vývoji vysokovýkonných modelov a zároveň zabezpečiť, že máme autá, ktoré spĺňajú potreby každodenných vodičov.“ Uvidíme, či sa mu to podarí.

Celý článok tu: ZDROJ ZDE ….✅ REKLAMU ✅ Môžete tu mať napríklad vo forme spätného odkazu viac :Ceny reklamy
….